  • 1. Data: 2006-08-29 20:44:17
    Temat: spadek & podatek od wynajmu
    Od: "Darek" <d...@o...eu>

    Witam wszystkich.
    Prosze o porade w jaki sposob placic podatek od wynajmu nieruchomosci. Moja
    sytuacja przedstawia sie nastepujaco:
    - odziedziczylem nieruchomosc, ktora spadkodawca wynajmowal na cele
    działalnosci gospodarczej
    - na razie nie spiesze sie z zalatwieniem formalnosci w sadzie, chce poczekac
    na zmiane przepisow dot. opodatkowania spadkow
    Nawet gdybym chcial niezwlocznie zalatwic formalnosci w sadzie to i tak
    powstanie okres przejsciowy: od smierci spadkodawcy do orzeczenia sadu w
    sprawie nabycia spadku. Jak w tym czasie poprowadzic sprawe (wybor formy
    opodatkowania, zawarcie nowej umowy...) jezeli chcialbym zachowac ciaglosc
    wynajmowania nieruchomosci?
    Darek

  • 2. Data: 2006-08-30 08:28:52
    Temat: Re: spadek & podatek od wynajmu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Aug 2006, Darek wrote:

    > - na razie nie spiesze sie z zalatwieniem formalnosci w sadzie, chce poczekac
    > na zmiane przepisow dot. opodatkowania spadkow

    Spodziewasz się że te przepisy będą dotyczyły *przeszłych* spadków?
    Przecież spadek już nabyłeś.
    To co da Ci sąd "to sądowe stwierdzenie nabycia spadku" - ale samo
    nabycie ma miejsce w dniu śmierci spadkodawcy!

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2006-08-30 15:22:09
    Od: d...@o...eu

    jezeli chodzi o podatek od spadku to tak właśnie sądzę na podstawie:

    "W wyroku z dnia 29 kwietnia 1991 r. (w III SA 206/91) NSA stwierdza, że jeżeli
    nabycie spadku nie zostało zgłoszone do opodatkowania, ale zostało stwierdzone
    postanowieniem sądu, to obowiązek podatkowy powstaje nie z chwilą przyjęcia
    spadku (art. 6 ust. 1 pkt 1 ustawy), lecz z chwilą uprawomocnienia się
    postanowienia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku (art. 6 ust. 4)."

    zródło: http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Spadki/czesc5
    .html

  • 4. Data: 2006-08-31 21:33:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Aug 2006, d...@o...eu wrote:

> [...]
    > spadku (art. 6 ust. 1 pkt 1 ustawy), lecz z chwilą uprawomocnienia się
    > postanowienia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku (art. 6 ust. 4)."

    Thx!
    Zapomniałem się, że o obowiązek podatkowy a nie samo nabycie chodzi.

    pzdr, Gotfryd