  • 1. Data: 2006-11-14 17:52:52
    Temat: siedziba firmy
    Od: "Hanss" <h...@w...pl>

    -= Ryczałt + VAT =-

    Siedzibę firmy stanowi u mnie 1 pokój (30% pow. mieszkania) w moim
    prywatnym mieszkaniu. W związku z tym odliczam sobie VAT z faktur w
    wys. 30% kwoty za energię i gaz.

    A jak jest w przypadku remontu siedziby firmy czyli wymienionego
    pokoju? Musiałem zrobić remont pokoju polegający na położeniu
    paneli podłogowych (była stara spękana posadzka) i mam ze sklepu
    fakturę na moją firmę w wysokości 1.010 zł zawierającą wszystkie
    elementy do tego użyte, czyli śrubki, panele itp.
    Czy mogę odliczyć 100% VAT'u ?

  • 2. Data: 2006-11-14 18:35:35
    Temat: Re: siedziba firmy
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 14-11-2006 o 18:52:52 Hanss <h...@w...pl> napisał(a):

    > -= Ryczałt + VAT =-
    >

    > Siedzibę firmy stanowi u mnie 1 pokój (30% pow. mieszkania) w moim
    > prywatnym mieszkaniu. W związku z tym odliczam sobie VAT z faktur w
    > wys. 30% kwoty za energię i gaz.

    A gazujesz klientów i razisz ich prądem czy jak :) ?

> [...]
    > fakturę na moją firmę w wysokości 1.010 zł zawierającą wszystkie
    > elementy do tego użyte, czyli śrubki, panele itp.

    A jak to się ma do przychodu?

  • 3. Data: 2006-11-14 20:00:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Nov 2006, t wrote:

    > A jak to się ma do przychodu?

    Obrócę kota... ale też pytaniem!
    Mi to nie wygląda na "remont". Raczej podatkowe "ulepszenie".
    Z drugiej strony... kwota pozwala uznać za koszt podatkowy.
    O ile... no właśnie.
    Mamy "wydatek na ST nie ujęty w ewidencji", tak?
    Ciekaw jestem jak to regulują przepisy przy karcie :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2006-11-15 07:58:04
    Od: "Hanss" <h...@w...pl>

    t napisał(a):

    > A gazujesz klientów i razisz ich prądem czy jak :) ?

    Najpierw prądem, a jak jż wszystko podpiszą co trzeba to wtedy gaz
    ;-)
    A tak serio to kiedy siedziba firmy jest w oddzielnym budynku (nie
    mieszkaniu) w którym jest przyłącze na gaz, robisz klientom
    kawę/herbatę i otrzymujesz FVAT za ten gaz to też nie możesz
    wliczyć tego w KUP?

  • 5. Data: 2006-11-15 08:03:49
    Od: "Hanss" <h...@w...pl>

> [...]

    > O ile... no właśnie.
    > Mamy "wydatek na ST nie ujęty w ewidencji", tak?
    > Ciekaw jestem jak to regulują przepisy przy karcie :)

    Jeżeli podłoga nie spełniała swego zadania - była spękana,
    ruszały się bloki betony pod nogami, nadawała się tylko do
    ponownego wylania, było ryzyko potknięcia się i złamania nogi :-) -
    to chyba można to nazwać "remontem" ? Gdybym położył panele bo nie
    podobał mi się kolor podłogi to byłoby chyba wtedy "ulepszenie" ?
    Właśnie, jak to ująć w ewidencji ? Czy po prostu wpisać fakturkę
    za panele i odliczyć sobie VAT ? Ale chyba nie będzie tak łatwo :-(?
    Znowu. nie wciągnę przecież podłogi do EW.

  • 6. Data: 2006-11-15 11:00:00
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 15-11-2006 o 08:58:04 Hanss <h...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > mieszkaniu) w którym jest przyłącze na gaz, robisz klientom
    > kawę/herbatę i otrzymujesz FVAT za ten gaz to też nie możesz

    Aha, nie pomyślałem że przyjmujesz w mieszkaniu klientów,
    za bardzo się zasugerowałem sobą.

  • 7. Data: 2006-11-15 11:54:12
    Od: "Hanss" <h...@w...pl>

    > Aha, nie pomyślałem że przyjmujesz w mieszkaniu klientów,
    > za bardzo się zasugerowałem sobą.

    To co takiego robisz że nie możesz przyjąć chociażby 1
    klienta/miesiąc w siedzibie firmy :-) ?

  • 8. Data: 2006-11-15 12:03:15
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 15-11-2006 o 12:54:12 Hanss <h...@w...pl> napisał(a):

    > To co takiego robisz że nie możesz przyjąć chociażby 1
    > klienta/miesiąc w siedzibie firmy :-) ?

    Jakby to powiedzieć, klient nie jest zainteresowany żeby jechać 4000km ;)

  • 9. Data: 2006-11-15 12:04:27
    Od: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "Hanss" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >To co takiego robisz że nie możesz przyjąć chociażby 1
    >klienta/miesiąc w siedzibie firmy :-) ?

    Prowadząc sprzedaż wysyłkową nie przyjmujesz klientów w siedzibie
    firmy:)pozdrawiam ania

  • 10. Data: 2006-11-15 16:39:59
    Od: "Hanss" <h...@w...pl>

    > Jakby to powiedzieć, klient nie jest zainteresowany żeby jechać 4000km ;)
    >

    > --
    Ale zawsze się może trafić taki ( z Twojego miasta ), który chce
    odebrać fakturę lub towar osobiście a ty go wtedy przyjmujesz w
    siedzibie firmy kwiatami i gorącą wodą ;-)

    A tak serio to nie wiecie jak rozliczyć tą FVAT za panele ?