  • 1. Data: 2006-08-28 17:18:11
    Temat: serwis laptopa w USA
    Od: "bartek" <n...@W...gazeta.pl>

    Witam, rok temu kolega przywiozl mi laptopa z USA; teraz po roku odeslalem go
    do USA do serwisu; dzis dostalem list z urzedu celnego, ze mam sie zglosic po
    towar i przyniesc dokumenty do zeznania celnego;

    sciagna ode mnie clo? podatek? no to chyba nie jest zgodne z prawem; jak sie
    zachowac na ul. laczyny w urzedzie celnym? dowodu ze go wysylalem nie mam...

    poza tym jest jakis protokol dolaczony ze niby sie nie zgadza waga o jakies
    0,7kg; czyzby kradzieze? co robic? oslupialem jak to zobaczylem; nota bene
    kiedys dostalem od znajomych z niemiec paczke cala pokiereszowana i
    ograbiona... tez przechodzila przez laczyny tyle ze wtedy jeszcze nie
    mieszkalem w wawie...

    jak sie za to wziac? chetnie bym rozdmuchal sprawe, ale najpierw pomozcie mi
    odzyskac bez placenia mojego laptopa...

    pozdrowienia

    --
    Piotr

  • 2. Data: 2006-08-29 12:20:05
    Temat: Re: serwis laptopa w USA
    Od: "kolczyk" <d...@w...pl>

    Użytkownik "bartek" <n...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > jak sie za to wziac? chetnie bym rozdmuchal sprawe, ale najpierw pomozcie
    > mi
    > odzyskac bez placenia mojego laptopa...

    Zapłacisz VAT 22%, którego zapewne kolega nie zapłacił po przywiezieniu z
    USA.
    Przy obliczaniu podstawy VAT wezmą pod uwagę zadeklarowaną wartość przesyłki
    lub wartość jaką im podasz.

  • 3. Data: 2006-08-29 21:25:25
    Od: Mario <n...@o...pl>

    kolczyk napisał(a):
> [...]
    > USA.
    > Przy obliczaniu podstawy VAT wezmą pod uwagę zadeklarowaną wartość przesyłki

    A to już nie można wysyłać laptopa do naprawy w USA?
    Przecież tylko tam mogą to zrobić na tyle dobrze.

  • 4. Data: 2006-08-30 05:31:38
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

> [...]
    > sie
    > zachowac na ul. laczyny w urzedzie celnym?

    Pokaż im dowód odprawy przywaozowej (jak kolega przywoził) i powinni się
    odczepić...

    > dowodu ze go wysylalem nie mam...

    To juz pewna nierozwaga z twej strony...
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 5. Data: 2006-08-30 08:17:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Aug 2006, Mario wrote:

    > A to już nie można wysyłać laptopa do naprawy w USA?

    Można, ale "bartek" sugeruje że VAT nie był zapłacony i sprawa
    wyszła "przy okazji". Jak był zapłacony to powinien istnieć dowód
    że był zapłacony *za tego notebooka* i trzeba go pokazać, na
    mój gust powinni uznać.
    Problemem jest to że całkiem sporo sprzętu "z USA" jest zwyczajnie
    przemycane bez płacenia VAT - przez zabranie w garść i udawanie
    że to nie nowy nabytek a zawsze się go miało :)
    Ale celnicy są od tego żeby VAT skasować :>

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2006-08-30 08:45:17
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ale celnicy są od tego żeby VAT skasować :>

    Wszystko OK, ale dlaczego mamy ten VAT taki wysoki? Rozumiem, ze gdyby u
    nas w PL byly produkowane rodzime laptioki to chronilbyon nasz rynek...
    A on normalnie nasz rynek niszczy... To tak lekko OT.

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 7. Data: 2006-08-30 09:40:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Aug 2006, Hikikomori San wrote:

    > Wszystko OK, ale dlaczego mamy ten VAT taki wysoki?

    A tego nie wiem :(
    Od dawna marudzę czasami o tym o co np. Irlandia zabiegała
    przy przystępowaniu do UE.
    A zabiegała o prawo do stosowania *podstawowej* stawki VAT 7%
    (w UE minimum to 15%)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2006-08-30 10:48:42
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > przy przystępowaniu do UE.
    > A zabiegała o prawo do stosowania *podstawowej* stawki VAT 7%

    I dlatego w USA wszystko jest tansze :(

  • 9. Data: 2006-08-30 11:45:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Aug 2006, Hikikomori San wrote:

    > I dlatego w USA wszystko jest tansze :(

    Nie na darmo wprowadzenie VAT w Polsce było określone przez
    ówczesne MF mianem "sukcesu budżetowego".

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2006-08-30 15:04:22
    Od: Mario <n...@o...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > że to nie nowy nabytek a zawsze się go miało :)
    > Ale celnicy są od tego żeby VAT skasować :>

    A skąd domniemanie że laptop wysyłany do naprawy w USA był w tym kraju
    zakupiony?

    Nie żebym się czepiał, ale ten laptop mógł być przez bartka zakupiony na
    stadionie 10lecia i bartek nie może wiedzieć i nawet nie powinien czy
    sprzedający sprowadzając go do Polski dopełnił obowiązków celnych.
    Jeszcze raz powtórzę, że nie ma zakazu naprawiania laptopów w USA, i
    jeśli tylko bartek ma ochotę go tam wysłać do naprawy to celnikom nic do
    tego.