  • 1. Data: 2005-12-14 18:28:48
    Temat: saqmochód w firmie
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Mam prośbę jeśli byłby ktoś z Szanownych Grupowiczów uprzejmy podpowiedzieć
    jak to wygląda z używaniem prywatnego samochodu w firmie. Jaką należy
    prowadzić dokumentację i co się wlicza w koszty?
    A może lepiej przepisać samochód na firmę?
    Następne pytanie to czy można odliczyć jakieś koszty, gdy korzysta się z
    samochodu innego niż własny?
    Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi dla osoby, która poraz pierwszy
    zaczyna działalność.
    Maria

  • 2. Data: 2005-12-15 22:51:58
    Temat: Re: saqmochód w firmie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Dec 2005, Maria wrote:

    > Następne pytanie to czy można odliczyć jakieś koszty, gdy korzysta się z
    > samochodu innego niż własny?

    ...odpowiem pytaniami na pytanie (podobno to nieładnie ;)):
    - a dlaczego by nie ?
    - a korzystając się płaci czy nie płaci, a jak nie płaci to co
    z przychodem od "ieodpłatnego świadczenia" ?

    > Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi dla osoby, która poraz pierwszy
    > zaczyna działalność.

    ...już raz pisałem dziś.
    1. Przeczytać ustawy (o podatku dochodowym, o VAT, o swobodzie DG,...
    Kodeks Cywilny, Ordynację,.... Kodeksy pozostale...)
    2. przeczytać rozporządzenia (o KPiR, o fakturach,...)
    3. przeczytać najmniej 2000...3000 postów z grupy. Będzie wiadomo
    o co i jak (jakimi słowami np) pytać.

    Nie, ja NIE żartuję.
    Pod żadnym pozorem.... :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-12-17 15:26:18
    Od: "Driv" <d...@x...wp.pl>

    Użytkownik "Maria" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Mam prośbę jeśli byłby ktoś z Szanownych Grupowiczów uprzejmy
    > podpowiedzieć
    P Odpowiadam:
    Jeśli chcesz się czegoś dowiedzieć musisz przedstawić swój stan prawny czyli
    rodzaj działalności, VAT itp. Druga sprawa to rodzaj pojazdu osob. , ciężar.
    ew. ciężar z homol. czy też cięż. z homol. i badaniem techn. na
    przystosowanie do przepisów (czy jak to się tam nazywa).
    Jeśli chodzi o sprawy transportowe widzę że może są niechętni, może nie ma
    tu ludzi kompetentnych w tej kwestii. W każdym razie za wiele się nie
    dowiesz. A poza tym najlepsza jest jednak literatura tzn. dobra książka -
    wiele tego w sklepikach obok urzędów SSkarbowych (jakby pieniądze były
    największym skarbem ???). A Gotfrydowi też dziękujemy za wyczerpującą
    odpowiedź na post.
    Już się wyłączam i mnie nie maaaaaaaaa...