  • 1. Data: 2003-09-11 14:26:03
    Temat: samochód z kratką na kredyt w DG - drobne pytania
    Od: "tatko1971" <t...@p...onet.pl>

    Witam,

    chcę w ramach DG kupić na kredyt samochód osobowy z homologacją ciężarową.

    koszt samochodu 35 000 netto
    VAT około 8 500 zł

    czy VAT odlicza mi się w całości w momencie kupna?
    i czy później kosztami są:
    odsetki i amortyzacja oraz wszelkie koszty związane z eksploatacją.?

    tattko

  • 2. Data: 2003-09-11 18:32:33
    Temat: Re: samochód z kratką na kredyt w DG - drobne pytania
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "tatko1971" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > chcę w ramach DG kupić na kredyt samochód osobowy z homologacją ciężarową.

    Ja nie znam się ale albo to jest ciężarowy z homologacją albo
    osobowy.Najwyżej możecie krzyczeć.

    > koszt samochodu 35 000 netto
    > VAT około 8 500 zł
    >
    > czy VAT odlicza mi się w całości w momencie kupna?

    Jeśli jest to jednak ciężarowy z homologacja to Vat odliczasz w momencie
    otrzymania faktury

    > i czy później kosztami są:
    > odsetki i amortyzacja oraz wszelkie koszty związane z eksploatacją.?

    Jeśli wprowadzasz do ewidencji to owszem koszty bedą w frmie .
    Wiola

  • 3. Data: 2003-09-12 08:19:11
    Od: Lolas <s...@l...it.pl>

    > Witam,
    >
    > chc? w ramach DG kupiae na kredyt samochód osobowy z homologacj? ci??arow?.
    >
    > koszt samochodu 35 000 netto
    > VAT oko?o 8 500 z?
    >
    > czy VAT odlicza mi si? w ca?o?ci w momencie kupna?

    VAT odliczasz od razu i mozesz zazadac zwrotu, ale wtedy narazasz sie na
    kontrole. US nie lubi nic zwracac :) Najlepiej przenosic VAT do rozliczenia
    na nastepny/e miesiac/e (chyba ze masz duze przychody i jestes w stanie
    rozliczyc to w jednym miesiacu)

    > i czy pó 1/4 niej kosztami s?:
    > odsetki i amortyzacja oraz wszelkie koszty zwi?zane z eksploatacj?.?

    tak