  • 1. Data: 2011-04-12 11:23:13
    Temat: samochod osob. na fakture VAT 23%
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    Witam,

    mam mozliwosc zakupu uzywanego sam. osobowego na pelna fakture VAT dla
    mojej firmy

    - czy moge odliczyc czesc vatu -max 6000zl ?
    - czy przy sprzedazy tego auta (po roku, lub dwoch) na fakture VAT bede mogl
    jakos ten vat ze sprzedazy odzyskac
    bo przeciez przy np aucie za 70 tys zl brutto odliczam tylko 6 tys a przy
    sprzedazy bede musial zaplacic 13 tys VATu

    wiec 13 - 6 = 7 tys na minusie na zakupie takiego auta na vacie...

    moze zatem lepiej szukac takiego auta gdzie jest tylko umowa kupna-sprzedazy
    ?

    Pozdrawiam.
    D.

  • 2. Data: 2011-04-15 20:59:51
    Temat: Re: samochod osob. na fakture VAT 23%
    Od: "chordad" <c...@g...pl>

    hejka

    > mam mozliwosc zakupu uzywanego sam. osobowego na pelna fakture VAT dla
    > mojej firmy
    >
    > - czy moge odliczyc czesc vatu -max 6000zl ?
    jeśli masz sprzedaż opodatkowaną i ten samochód będzie jej służyć to tak

> [...]
    > bo przeciez przy np aucie za 70 tys zl brutto odliczam tylko 6 tys a przy
    > sprzedazy bede musial zaplacic 13 tys VATu
    jak odliczałeś 60% <=6tyś
    to tylko, jak sprzedajesz przed upływem pół roku, to sprzedajesz z vatem
    po upływie pół roku jest zwolnienie takiej sprzedaży w rozporządzniu
    wykonawczym vatowskim
    pozdr

  • 3. Data: 2011-04-15 21:02:02
    Od: "chordad" <c...@g...pl>

    > jeśli masz sprzedaż opodatkowaną i ten samochód będzie jej służyć to tak
    uzupelnienie:
    jest podwójne ogranicznie:
    odliczasz 60% vatu max 6tyś

    oczywiście, jeśli samochód nie daje prawa do 100% odliczenia...