  • 1. Data: 2005-10-03 07:45:50
    Temat: ryczalt i VAT watpliuwosc
    Od: "cieply" <m...@p...onet.pl>

    witam szacowne grono:)

    mam taki problem, szukalem w necie, ale jest kilka sprzecznosci, zatem pytam o
    wasze zdanie, bez sugerowania odpowiedzi:):

    Jestem na ryczalcie i place vat. chcialbym odliczac koszt zakuypu czesci do
    samochodu. wychodzi na to ze:

    1. nie musze wpisywac samochodu do EST (ryczalt)
    2. nie prowadze KPiR (jw)
    3. Prowadze ewidencje kilometrow, wiec moge odliczyc VAT od faktur do wysokosci
    wykazanej w tej ewidencji.
    4. oczywiscie nie mam mozliwosci za to odliczac zadnych kosztow zwiazanych z
    samochodem itp

    Bardzo prosze o wyjasnienie, jak moge odliczac VAT za te czesci. bo troszke ich
    zakupuje do samochodu, tylko dlatego ze prowadze dzialalnosc:(.

    Przy okazji: oczywiscie wydatki zwiazane z prowadzeniem firmy moge odliczac VAT,
    tak? A czy od zakupu kawy, wody, cukru itp.

    Wiem ze to duzo pytan, ale nawet w US odsylaja mnie od jednego do drugiego i nie
    mam 100% pewnosci...

    za ew. odpowiedzie dziekuje serdecznie

    pozdr

    cieply