  • 1. Data: 2006-10-22 17:45:40
    Temat: roznice kursowe,albo nie..
    Od: "madzia" <m...@t...pl>

    witam,
    czytam Was,ale teraz odwazylam sie napisac.Mam klopot. Moze nie taki
    wielki,ale w temacie jestem malo rozeznana.
    Zaluzmy taka sytuacje. Firma A wystawia firmie B f-re za wykonane uslugi. W
    umowie zawarta jest kalkulacja zlotowkowa, ale podana jest tez wartosc w
    usd, jaka odbiorca uslugi ma zaplacic(podane jest tez, ze platnosc bedzie po
    kursie srednim z dn.zaplaty). Odbiorca placi. I jest niedoplata, bo kurs byl
    mniej korzystny niz ten, na podst ktorego wystawiana byla f-ra. Czy to są
    roznice kursowe?Odbiorca twierdzi,ze nie i żąda korekty, bo wg niego
    zmienila sie wartosc uslugi...ale przeciez wartosc sie nie zmienila,zmianil
    sie kurs. Co byscie zrobili? W umowie nie ma zapisu o tym, ze w przypadku
    zmiany kursu usd nalezy wystawic korekte. Ja sie z tym pierwszy raz
    spotykam.

    pozdr
    Magda

  • 2. Data: 2006-10-22 18:29:53
    Temat: Re: roznice kursowe,albo nie..
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    madzia napisał(a):
> [...]
    > sie kurs. Co byscie zrobili? W umowie nie ma zapisu o tym, ze w przypadku
    > zmiany kursu usd nalezy wystawic korekte. Ja sie z tym pierwszy raz

    Konieczność liczenia i księgowania różnic kursowych dotyczy sytuacji, w
    której faktura i płatność są w walucie obcej.
    Andrzej

  • 3. Data: 2006-10-22 18:44:15
    Od: "madzia" <m...@t...pl>

    Użytkownik "ajt" napisał w wiadomości

    > Konieczność liczenia i księgowania różnic kursowych dotyczy sytuacji, w
    > której faktura i płatność są w walucie obcej.
> [...]
    dzieki. F-ra byla w zlotowkach,wiec nie. Zatem korekta? A jaka jest
    przyczyna tej korekty?
    pozdr
    Magda

  • 4. Data: 2006-10-23 07:04:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Oct 2006, madzia wrote:

    > Użytkownik "ajt" napisał
    [...]
    > dzieki. F-ra byla w zlotowkach,wiec nie. Zatem korekta?
    > A jaka jest przyczyna tej korekty?

    Umowa? :) - tak napisałaś. "zmiana wyceny uslugi zgodnie z umową"...
    Kto przeciw? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2006-10-23 07:32:34
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > [...]
    >
    > Umowa? :) - tak napisałaś. "zmiana wyceny uslugi zgodnie z umową"...

    O właśnie, coś takiego chciałem napisać, ale mnie ubiegłeś :)
    Andrzej

  • 6. Data: 2006-10-23 13:29:43
    Od: "madzia" <m...@t...pl>

    Użytkownik "ajt"> Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > O właśnie, coś takiego chciałem napisać, ale mnie ubiegłeś :)
    > --
    > Pozdrawiam
    > Andrzej

    dzieki chlopaki:).