  • 1. Data: 2003-11-23 01:59:15
    Temat: rentacoder.com, jak to rozliczyć
    Od: hermegil <h...@g...pl>

    Witam!.

    mam następujący problem: co jakiś czas robię zleconka większe lub
    mniejsze za pośrednictwem serwisu rentacoder.com (w sumie to jego nazwa
    nie jest ważna, ale na wszelki wypadek).

    jest to coś w rodzaju internetowej aukcjii/przetargu, gdzie zamawiający
    jakąś pracę programistyczną anonimowo umieszczają zlecenia, potem
    programiści składają (również anonimowo) oferty za ile i na kiedy
    mogą to zrobić. Zamawiający wybiera po jakimś czasie np. mnie,
    wpłaca kasę na konto serwisu, ja wykonuję co mam wykonać, zamawiający
    potwierdza że robota jest zrobiona, serwis potrąca z tego swoją
    prowizję, wysyła kasę przez western union (to też potrąca swoją
    prowizję).

    Teraz jako uczciwy obywatel, chciałbym to rozliczyć. Tylko trochę nie
    wiadomo jak. Najbliższe jest to umowie o dziełu, tylko trochę nie do
    końca. Tzn jest ogólna umowa między mną a serwisem (oczywiście w postaci
    tekstu na stronie, którą zaakceptowałem przy rejestracji, żadnych
    papierów). Potem przy każdym przetargu jest ustalanie między
    zamawiającym i mną, co i jak ma być zrobione.

    Na razie rozliczam to jako umowę o dzieło (na wszelki wypadek tylko z
    20% kosztami uzyskania), ale mam wątpliwości czy jest to poprawne i co
    zrobić jak mnie nie daj Boże wezwie US i każe pokazać umowę. Co mam mu
    pokazać, wydruk strony z ogólną umową z serwisem i wydruk naszych
    ustaleń?.

    proszę szanownych grupowiczów o jakieś opinie, porady.....

    pozdrawiam

    hermegil