  • 1. Data: 2006-08-04 16:31:32
    Temat: renament początkowy
    Od: "dropsec" <d...@i...pl>

    Od 10 sierpnia 2006, bede rozp. DG , vat, kpir, w mieszkaniu moich rodzicow
    (podpisali mi oświadczenie ze moge korzystac z tego mieszkania do celow DG),
    handel wysylkowy (allegro). W zwiazku z tym mam pytania:

    - jako że żadnych towarow handlowych nie zakupilem wczesniej, nie musze wiec
    chyba robic renamentu początkowego? (bo on dotyczy tylko i wylacznie
    wczesniej zakupionych towarów handlowych-chyba)

    - Czy moj komputer (w moim pokoju - bez dokumentow zakupu), biurko,
    drukarka, (każda z tych rzeczy nie przekracza wartosci 1500 zł) czy moge je
    wpisac do EW.Ś.T czy tez EW. WYPOSAŻENIA ? (zaznacze ze w tym samym pokoju
    mieszka ze mna brat jesli to ma jakies znaczenie)

    Dziekuje za konkretne odpowiedzi (dla laika)

    pozdrawiam.
    Radosław Ociepka

  • 2. Data: 2006-08-04 18:49:41
    Temat: Re: renament początkowy
    Od: wombi <j...@d...pl>

    dropsec napisał(a):
    renamentu

    remanent :)
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-08-04 23:00:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Aug 2006, dropsec wrote:

    > - jako że żadnych towarow handlowych nie zakupilem wczesniej, nie musze wiec
    > chyba robic renamentu początkowego?

    A podstawę prawną możesz podać?
    Cytat z któregoś mojego remanentu rocznego:
    "wartość spisu z natury: 0 zł, spis zakończono na pozycji zero".
    Sprawdź w rozporządzeniu co MUSI być w spisie z natury...
    Minister nie przewidział zwolnienia!
    :)

    > (bo on dotyczy tylko i wylacznie
    > wczesniej zakupionych towarów handlowych-chyba)

    "posiadanych". Można było np. otrzymać w spadku (razem z przedsiębiorstwem
    spadkodawcy), mogły zostać przekazane jako majątek "do podziału" po
    spółce handlowej w której miało się udziały, wcale nie musiały być
    kupione przez sporządzającego spis :)

    > - Czy moj komputer (w moim pokoju - bez dokumentow zakupu), biurko,
    > drukarka, (każda z tych rzeczy nie przekracza wartosci 1500 zł) czy moge je
    > wpisac do EW.Ś.T czy tez EW. WYPOSAŻENIA ?

    A co ma dać wpisanie do wyposażenia, poza koniecznością zapłacenia
    podatku w razie sprzedaży bądź "wypisania z ewidencji"?
    Hint: ja wiem o czym myślisz, więc napisz co jest warunkiem uznania
    wydatku za koszt uzyskania przychodu :)
    Najlepiej zacytuj z ustawy, będzie jasność!
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-08-05 12:05:54
    Od: "dropsec" <d...@i...pl>

> [...]
    > wydatku za koszt uzyskania przychodu :)
    > Najlepiej zacytuj z ustawy, będzie jasność!

    Sorki ale zupelnie nie rozumiem co piszesz... :/ , nie latwiej odpowiedziec
    na pytanie? ;)
    Mi chodzi tylko o to czy te przedmioty ktore juz mam w domu moge wpisac do
    eśt lub ew. Czy moze jesli napisze oświadczenie ze sa moje to wtedy moge?
    Nie chce cytowac ustawy bo nieczytalem jej dokladnie ;)

    pozdrawia.m

  • 5. Data: 2006-08-05 12:25:31
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    dropsec wrote:

> [...]
    > wpisac do eśt lub ew. Czy moze jesli napisze oświadczenie ze sa moje
    > to wtedy moge? Nie chce cytowac ustawy bo nieczytalem jej dokladnie ;)

    Więc tak może nieco bardziej obszernie. Wpisanie do ewidencji
    wyposażenia lub środków trwałych ma sens tylko wtedy jeśli pozwoli na
    tym coś zarobić a nie stracić. Zarobek ma zazwyczaj postać możliwości
    zaliczenia wydatku do kosztów uzyskania przychodu.

    W wypadku ewidencji wyposażenia nie ma możliwości zaliczenia do KUP
    czegoś co kupiliśmy przed rozpoczęciem DG. Co gorsza w wypadku
    zakończenia DG lub sprzedaży tak wpisanego wyposażenia pojawi się
    konieczność zapłacenia dodatkowego podatku. Chyba nie o to ci chodzi ;)

    Inaczej jest w wypadku środków trwałych. Możesz wpisać coś co kupiłeś
    wcześniej do EŚT i amortyzować (w czasie gdy wartość>3500 lub
    jednporazowo gdy <3500). Uwaga: wartość początkowa ŚT to cena zakupu
    jeśli możesz ją udokumentować np. fakturą (nawet gdy ŚT ma 10 lat), lub
    własna wycena według cen z grudnia poprzedniego roku gdy nie możesz
    udokumentować ceny zakupu.

  • 6. Data: 2006-08-05 12:26:54
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    I jescze jedno:
    Mma nadzieję, że znasz definicję ŚT? Jest to coś czego będziesz używać
    co najmniej przez rok.

  • 7. Data: 2006-08-05 13:41:58
    Od: "dropsec" <d...@i...pl>

    > I jescze jedno:
    > Mma nadzieję, że znasz definicję ŚT? Jest to coś czego będziesz używać
    > co najmniej przez rok.

    Oczywiscie komputer i biurko bede uzywac min. rok :) czyli moge?

  • 8. Data: 2006-08-05 20:07:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Aug 2006, dropsec wrote:

    > Sorki ale zupelnie nie rozumiem co piszesz... :/ , nie latwiej odpowiedziec
    > na pytanie? ;)

    Nie można odpowiedzieć na niezadane pytanie ;)
    A jak już - to ja zadałem pytanie na które nie raczyłeś odpowiedzieć,
    powtórzę:
    "co ma dać wpisanie kupionego (kiedyś) w celach osobistych sprzętu do
    gospodarczej ewidencji wyposażenie?"

    > Mi chodzi tylko o to czy te przedmioty ktore juz mam w domu moge wpisac do
    > eśt lub ew. Czy moze jesli napisze oświadczenie ze sa moje to wtedy moge?

    IMHO można.
    BTW:
    http://groups.google.pl/advanced_search?q=group%3A*.
    podatki&num=100&hl=pl
    Wpisać do kratki z opisem "wszystkie słowa" tekst np:
    przed rozpoczęciem
    ...i czytać do woli. 240 trafień na początek :>

    > Nie chce cytowac ustawy bo nieczytalem jej dokladnie ;)

    To przeczytaj, trochę zmniejszysz szansę że kiedyś "wtopisz".
    Zacytuję ci "z głowy czyli z niczego":

    [baczność!]
    *PONIESIONE W CELU*
    [spocznij]
    uzyskania przychodów <<

    Wytłuszczenie i dopiski oczywiście są moje, autorskie, nie Sejmowe ;)

    Hint: wyposażenie jest "zwykłym kosztem" (w odróżnieniu od środkow
    trwałych, kiedy prawo do amortyzacji ma się z tytułu "*UŻYWANIA*
    w celu" a nie *nabycia*).

    Acha: rekomenduję przeczytanie jakichś 2000..3000 postów z archiwum
    (wyszukiwarką jak wyżej), tak na początek. Na różne tematy, na przypadki
    mniej zrozumiałych słów szczególnie.
    Nie, NIE żartuję. Tak, zastosowałem do siebie jak zaczynałem DG.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2006-08-07 13:45:42
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    dropsec wrote:

    > Oczywiscie komputer i biurko bede uzywac min. rok :) czyli moge?

    Możesz do EŚT.