  • 1. Data: 2008-08-08 14:30:19
    Temat: radio samochodowe a kup
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Witam,
    czy skarbowka ma cos przeciwko wprowadzeniu w koszty oraz odpisaniu vat
    od zakupu radia samochodowego (koszt 400zl), czy jest to bardzo
    skrupulatnie sprawdzane, czy wystarczylby opis - radio z zestawem
    glosnomowiacym bluetooth, na fakturze w nazwie towaru nie wystepuje to
    okreslenie i radio nie posiada takiej opcji :/
    chodzi mi tu glownie o umotywowanie... zakupu, bo nie wiem jak do tego
    podeszliby panowie, ze radio przyczynia sie do pozytywnego nastawienia
    do otoczenia, co przeklada sie na lepsze relacje z klientami, a to na
    sprzedaz ;) bez radia jest kiepsko ;)

  • 2. Data: 2008-08-09 14:38:11
    Temat: Re: radio samochodowe a kup
    Od: "KRIS" <k...@p...onet.pl>

    [KS]
    Zakup radia do samochodu stanowiącego majątek przedsiębiorstwa można uznać
    za koszt uzyskania przychodu - słuchanie wiadomości, informacji pogodowych,
    informacji na drogach, reklam itd... Obecnie nie podważa się uznania za
    koszt uzyskania przychodów takich zakupów.
    Z vat-em też nie ma problemu.

    K.

  • 3. Data: 2008-08-09 16:27:34
    Od: Ania <a...@g...pl>

    KRIS pisze:
> [...]
    > informacji na drogach, reklam itd... Obecnie nie podważa się uznania za
    > koszt uzyskania przychodów takich zakupów.

    dzieki serdeczne :)

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-08-10 09:37:47
    Od: Ania <a...@g...pl>

    KRIS pisze:
> [...]
    > informacji na drogach, reklam itd... Obecnie nie podważa się uznania za
    > koszt uzyskania przychodów takich zakupów.

    jeszcze jedno pytanko, czy na fakturze musi byc numer rejestracyjny, czy
    jest on tylko wymagany na fakturach za paliwo?
    zapytanie również do innych faktur zwiazanych z wydatkami na samochod,
    jak np. oleje, myjnia, wycieraczki, czesci

  • 5. Data: 2008-08-11 08:25:27
    Od: " and" <a...@g...pl>

    Ania <a...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > zapytanie również do innych faktur zwiazanych z wydatkami na samochod,
    > jak np. oleje, myjnia, wycieraczki, czesci

    Wydaje mi sie ze wg obowiazujacych przepisow nalezy od tego radia placic
    abonament...

    and

  • 6. Data: 2008-08-11 18:09:25
    Od: "KRIS" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > jest on tylko wymagany na fakturach za paliwo?
    > zapytanie również do innych faktur zwiazanych z wydatkami na samochod, jak

    Numer rejestracyjny pojazdu wymagany jest wyłącznie na fakturach
    dokumentujących zakup paliw silnikowych wlewanych do baku samochodu.
    Jak kupuje się paliwo do konistra, to nie ma obowiązku wpisywania na
    fakturze numeru rejestracyjnego. Nie ma też takiego obowiązku przy innych
    zakupach.

    KS

  • 7. Data: 2008-08-11 18:21:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    KRIS wrote:

> [...]
    > Jak kupuje się paliwo do konistra, to nie ma obowiązku wpisywania na
    > fakturze numeru rejestracyjnego. Nie ma też takiego obowiązku przy

    Warto dodać, że numer nie jest wymagany dla wydatków
    dotyczących pojazdu nierozliczanego kilometrówką,
    bo jak jest kilometrówka to w objaśnieniach do KPiR
    jest wymóg podawania nr rej na fakturach -także za inne niż paliwo wydatki.

  • 8. Data: 2008-08-11 19:15:36
    Od: "KRIS" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > bo jak jest kilometrówka to w objaśnieniach do KPiR
    > jest wymóg podawania nr rej na fakturach -także za inne niż paliwo

    [KS]
    Ale w tym przypadku wystarczy dopisać na oryginale "ręcznie" numer
    rejestracyjny pojazdu. Wystawca faktury nie ma obowiązku umieszczać tego
    numeru na fakturze.
    KS