  • 1. Data: 2006-12-07 20:57:58
    Temat: przeliczenie brutto-netto ... emerytury :)
    Od: "piatkos" <p...@g...com>

    Witajcie,

    google nie za bardzo mi pomaga, wiec zapytam tutaj. Jak moge mniej
    wiecej przeliczyc emeryture brutto na to co rzeczywiscie bedzie
    wyplacane? tam tego wszystkiego mniej jest... ale co jest i w jakiej
    wysokosci?

    Wojtek

  • 2. Data: 2006-12-07 21:13:50
    Temat: Re: przeliczenie brutto-netto ... emerytury :)
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 07-12-2006 o 21:57:58 piatkos <p...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > wiecej przeliczyc emeryture brutto na to co rzeczywiscie bedzie
    > wyplacane? tam tego wszystkiego mniej jest... ale co jest i w jakiej

    Strzelam: od emerytury to chyba tylko zdrowotne i podatek idą.
    Nie zdziwiłbym się jkaby jeszcze rentowe brali. Poszukaj w sutawie o
    ubezpiezeniach
    albo jakimś tutku na sronach ZUS.

  • 3. Data: 2006-12-09 17:10:58
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "piatkos" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...
> [...]
    > wiecej przeliczyc emeryture brutto na to co rzeczywiscie bedzie
    > wyplacane? tam tego wszystkiego mniej jest... ale co jest i w jakiej

    Przykład: 2006 r., 1000 zł brutto, ulga podatkowa 44,17:
    1000 x 8,75% = 87,50 składka zdrowotna do zapłaty
    1000 x 7,75% = 77,50 składka zdrowotna do potrącenia od podatku
    1000 x 19% = 190
    190 - 44,17 - 77,50 = 68,33 po zaokr. 68 zł zaliczka na podatek
    netto = 1000 - 87,50 - 68 = 844,50 zł.
    W 2007 r. zmieni się ulga podatkowa(wzrośnie), zwiększy się składka
    zdrowotna do zapłaty z 8,75% do 9,00 %.

    Pzdr

    --
    wa