  • 1. Data: 2003-03-26 08:55:28
    Temat: pomylka w deklaracji
    Od: "Michal Z." <i...@s...com.pl>

    Ostatnio pomylilem sie w deklaracji PIT-5 i chcialem zlozyc korekte (dawno
    tego nie robilem). W US powiedziano mi, ze musze zlozyc podanie - tzw.
    "czynny zal" (sic!).

    Czy macie moze jakis wzor takiego podania? Czy grozi to jakimis
    konsekwencjami?

    Pozdrawiam
    Michal Z.

  • 2. Data: 2003-03-26 19:09:23
    Temat: Re: pomylka w deklaracji
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 26 Mar 2003 09:55:28 +0100), "Michal Z."
    <i...@s...com.pl> był(a) napisał(a):

    >Czy macie moze jakis wzor takiego podania?

    Ja to korekty VAT7 składałem co następuje:

    Urząd Skarbowy Zabrze
    Wydział Karno-Skarbowy
    41-800 Zabrze; ul. Bytomska 2

    sprawa: czynny żal

    Powołując się na art.16 Kodeksu Karno-Skarbowego wyrażam czynny żal w
    związku z pomyłkowym niezaksięgowaniem sprzedażnej FV na kwotę 200zł
    netto (244zł brutto) w lipcu roku 2002. Pomyłkę skorygowałem,
    brakujący podatek VAT zapłaciłem wraz z odsetkami. Uprzejmie proszę o
    odstąpienie od wymierzenia kary za wyżej wymienione przewinienie.

    z poważaniem

    Przemysław Adam Śmiejek

    Załączniki:
    a) kopia FV nr 57/ZAB/2002, która była źle zaksięgowana
    b) kopia potwierdzenia przelewu za brakujący VAT z odsetkami

    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 3. Data: 2003-03-26 23:20:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Mar 2003, Michal Z. wrote:

    >+ Ostatnio pomylilem sie w deklaracji PIT-5 i chcialem zlozyc korekte (dawno
    >+ tego nie robilem). W US powiedziano mi, ze musze zlozyc podanie - tzw.
    >+ "czynny zal" (sic!).

    Tak z ciekawości: korekta "na plus" czy "na minus" ?
    A "czynny żal" to wymysł ustawodawcy :) (stary), skutkiem
    usunięcia zapisu o niekaralności korekty polecany jako
    zabezpieczenie...
    Treść jak widzę już masz :)

    >+ Czy grozi to jakimiś konsekwencjami?

    "Czynny żal" ma cię właśnie ochronić.
    Należałoby dopilnować żeby wpłacić zaległości (z odsetkami),
    bo tylko wtedy będziesz pod ochroną - "naprawiłeś błąd" !

    pzdr, Gotfryd