  • 1. Data: 2010-07-29 16:03:30
    Temat: podatki podatki
    Od: "grafik" <b...@i...pl>

    ech, Poczytałam dzisiaj i trochę mnie to wkurzyło
    VAT podwyżka od 1-3%
    składka rentowa z 7 do10%
    PIT CIT?
    te wszystkie obietnice łącznie ze zniesieniem abonamentu.... czy oni
    naprawdę myślą że wyborcy zapomnieli?
    Z resztą oni czy tamci- właściwie to nie pamiętam czy ktoś zrealizował
    jakąś swoją obiecankę wyborczą?
    Bo tak myślę i myślę i nic mi do głowy nie przychodzi...

  • 2. Data: 2010-07-29 17:25:15
    Temat: Re: podatki podatki
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello grafik,

> [...]
    > jakąś swoją obiecankę wyborczą?
    > Bo tak myślę i myślę i nic mi do głowy nie przychodzi...

    -> pl.soc.polityka

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2010-07-30 20:58:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Jul 2010, grafik wrote:

    > Z resztą oni czy tamci- właściwie to nie pamiętam czy ktoś zrealizował
    > jakąś swoją obiecankę wyborczą?
    > Bo tak myślę i myślę i nic mi do głowy nie przychodzi...

    PiS - znieśli podatek od darowizn dla najbliższej rodziny (pod warunkiem
    "udokumentowania"). Obniżek podatku za SLD nie wiem czy można liczyć,
    bo nie pamiętam czy były obietnicą wyborczą :D
    (za to doskonale pokazały, że *obniżenie* stawki podatku powoduje wzrost
    globalnej kwoty wpływu, wpadnięcie na to że jesteśmy za grzbietem
    krzywej Laffera nie jest trudne i prawdopodobne skutki podwyżki VAT
    również wydają się być wiadome).

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2010-07-31 08:34:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    Friday, July 30, 2010, 10:58:28 PM, you wrote:

> [...]
    > globalnej kwoty wpływu, wpadnięcie na to że jesteśmy za grzbietem
    > krzywej Laffera nie jest trudne i prawdopodobne skutki podwyżki VAT

    Pierwszym skutkiem może być gwałtowny wzrost popytu _teraz_.

    Najbardziej smuci mnie to, że nasi drodzy (nomen omen) rządzący nie
    zdają sobie sprawy z tego, ile programów trzeba będzie dostosować do
    nowej stawki i jak to jest upierdliwe zadanie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2010-07-31 10:05:57
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 31-07-2010 o 10:34:48 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > zdają sobie sprawy z tego, ile programów trzeba będzie dostosować do
    > nowej stawki i jak to jest upierdliwe zadanie.

    A mnie ciekawi kwestia - dostawa nastąpiła ze stawką 22%, z jaką stawką
    ma nastąpić zwrot (korekta) :-) Na logikę - 22%, ale zapewne milion
    wniosków o interpretację się posypie.

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2010-07-31 10:24:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

    > A mnie ciekawi kwestia - dostawa nastąpiła ze stawką 22%, z jaką stawką
    > ma nastąpić zwrot (korekta) :-) Na logikę - 22%, ale zapewne milion
    > wniosków o interpretację się posypie.

    A mnie śmieszy tłumaczenie, że podwyżka VATu będzie tylko na 3 lata.
    Z tą tymczasowością podatków to jest jak z kwiatem paproci, co to niby
    jest, ale nikt go nie widział :)

    "Interesujące jest to, że z formalnego punktu widzenia, Brytyjczycy
    nadal traktują podatek dochodowy jako podatek czasowy. Co roku prawa do
    poboru tego podatku wygasają 5 kwietnia, w związku z tym Parlament musi
    corocznie wpisywać je do prawa finansowego (Financial Act). Przez cztery
    miesiące, kiedy to Financial Act uprawomocnia się, pobór podatku
    dokonywany jest na podstawie tymczasowej ustawy o poborze podatku
    (Provisional Collection of Taxes Act) z 1913 roku."

    W USA wprowadzono podatek dochodowy w 1861r. w celu finansowania wojny
    domowej. Jak widać, wojna domowa trwa tam do dziś ;)

    Żegnaj VATcie 22%. Witaj 23% (25%?). Kiedy wróci VAT 22%? Nigdy. Dopiero
    po bankructwie socjalistycznej Polski wrócimy do normalnych podatków
    wydawanych na niezbędne cele. Oby jak najszybciej. W takim przypadku
    podwyżce podatków należy przyklasnąć, jako sposobie na szybsze
    bankructwo, pilnując jednak, aby jak najwięcej dochodów generować w
    szarej strefie.

    Niech żyje szara strefa!

    :)

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-07-31 10:33:47
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 31-07-2010 o 12:24:01 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > A mnie śmieszy tłumaczenie, że podwyżka VATu będzie tylko na 3 lata.
    > Z tą tymczasowością podatków to jest jak z kwiatem paproci, co to niby
    > jest, ale nikt go nie widział :)

    Nie trzeba szukać w UK czy USA (gdzie PIT wprowadzono na stałe dopiero w
    1913r).
    Pamiętasz stawki 21%, 33%, 45%, wprowadzone na 1 rok :) ?

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2010-07-31 10:47:52
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-07-31 12:24, Liwiusz pisze:

    > Niech żyje szara strefa!

    Przecież VAT nie bardzo jej podlega.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 9. Data: 2010-07-31 10:53:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Przecież VAT nie bardzo jej podlega.

    Niestety, dlatego trzeba szukać oszczędności gdzie indziej. Gdyby
    jeszcze było tak, że podnoszenie podatków idzie w parze ze znacznym
    ograniczeniem wydatków budżetu. Ale nie, złodziejstwo i marnotrawienie
    jak było, tak będzie. ONI po prostu chcą kupić w ten sposób kilka
    kolejnych miesięcy (może kilkanaście), kiedy będą mogli jeszcze kraść
    póki system się nie zawali.

    Nie widzę powodu, aby Polak dokładał się do tego ze swoich ciężko
    zarobionych pieniędzy.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2010-07-31 11:20:43
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    RoMan Mandziejewicz w <news:140634656.20100731103448@pik-net.pl>:

    > Najbardziej smuci mnie to, że nasi drodzy (nomen omen) rządzący nie
    > zdają sobie sprawy z tego, ile programów trzeba będzie dostosować do
    > nowej stawki i jak to jest upierdliwe zadanie.

    Towar XXX kod podatku A
    Towar YYY kod podatku B
    Towar ZZZ kod podatku C

    Wystarczy dołożyć kod podatku D, przypisać mu %, przypisać do odpowiednich
    towarów nowy kod (dodatkowo można uwzględnić kalendarz, np. towar A od 1
    stycznia do 15 maja będzie miał kod C, do 30 grudnia B, od 31 grudnia D)

    Żadnego dostosowywania programu do nowej stawki, operacje wyłącznie na bazie
    danych w dobrze napisanym programie... Ale tak to pewnie nieliczni
    zaprojektowali ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]