  • 1. Data: 2004-02-01 19:35:38
    Temat: pit11
    Od: "monia" <m...@p...pl>

    Cześć, mam takie pytanie:
    Czy mogę podpisać pity 11 zamiast szefa ??
    Jestem księgową w firmie, ale to szef jest zgłoszony do US jako osoba
    odpowiedzialna za podatki.
    To on zawsze podpisywał deklarację pit4, ale wyjechał w delegację no i nie
    może podpisać.

  • 2. Data: 2004-02-01 19:49:24
    Temat: Re: pit11
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "monia" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    l...
    > Cześć, mam takie pytanie:
    > Czy mogę podpisać pity 11 zamiast szefa ??
    > Jestem księgową w firmie, ale to szef jest zgłoszony do US jako osoba
    > odpowiedzialna za podatki.

    Decyduje, czy jestes osoba upowazniona do reprezentowania firmy. Wpisana
    osoba do KRS jako co najmniej prokurent. Inaczej twój podpis nie ma mocy
    prawnej i pit-11 bedzie niewazny.
    Jak szef zapomnial o terminie konca stycznia na pit-11 to jest sam sobie
    winien i on poniesie ewentualne konsekwencje.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    "Im bardziej skorumpowana jest Republika, tym liczniejsze są jej prawa" -

  • 3. Data: 2004-02-01 19:56:08
    Od: "monia" <m...@p...pl>

    To jest spółka cywilna, nie ma wpisu do KRS-u
    Jak to wygląda teraz ?

  • 4. Data: 2004-02-01 20:01:34
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "monia" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    l...

    > To jest spółka cywilna, nie ma wpisu do KRS-u
    > Jak to wygląda teraz ?

    Obawiam sie, ze tylko wlasciciel(e) spółki cywilnej ma prawo reprezentowac
    ja na zewnatrz.

  • 5. Data: 2004-02-01 21:28:21
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Lesio5 napisał:

    > Użytkownik "monia" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    l...

    > Obawiam sie, ze tylko wlasciciel(e) spółki cywilnej ma prawo reprezentowac
    > ja na zewnatrz.

    Podpisywanie PIT-11 to nie reprezentacja spółki.
    Na PIT-11 ma podpisac sie osoba odpowiedzialna za naliczenie i pobranie
    podatku. Nie osoba reprezentująca podatnika, nie osoba zarządzająca
    jednostka ale ten kto sporządza listy płac i na kikim w firmie spoczywa
    odpowiedzialnośc za prawidłowe naliczanie podatków od wynagrodzeń.

    Inaczej oznaczałoby to że każdy referent w ZUSie powinien miec
    pełnomocnictwa do reprezentacji "firmy".
    Absurd.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk