-
1. Data: 2006-09-04 17:05:53
Temat: pit 5
Od: "Agniecha" <a...@f...pl>
Witam
Mam problem. Prowadze od niedawna firmę i pierwszy raz zdarza mi sie
następująca sytuacja:
Mam zlecenie na usługę która wymaga ode mnie poniesienia kosztów takich jak
zakup sprzętu. Kupiłam oczywiście na fakturę. Niestety dochód z tytułu tego
zlecenia będe mieć za jakieś dwa miesiące. I nie wiem teraz czy koszty
zakupu tego sprzętu wliczać w miesiącu wystawienia faktury przez sklep czy w
miesiącu osiągnięcia dochodu (kiedy dostanę pieniądze od zleceniodawcy).
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Agnieszka
-
2. Data: 2006-09-06 21:18:15
Temat: Re: pit 5
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Mon, 4 Sep 2006, Agniecha wrote:
> Mam zlecenie na usługę która wymaga ode mnie poniesienia kosztów takich jak
> zakup sprzętu. Kupiłam oczywiście na fakturę. Niestety dochód z tytułu tego
> zlecenia będe mieć za jakieś dwa miesiące. I nie wiem teraz czy koszty
> zakupu tego sprzętu wliczać w miesiącu wystawienia faktury przez sklep czy w
> miesiącu osiągnięcia dochodu (kiedy dostanę pieniądze od zleceniodawcy).
A taki szczegół czy to na PK czy na KPiR to pikuś? ;)
No i co to za "sprzęt" - czy coś "dla klienta" (tak zakładam niżej) czy
też coś co może podpaść pod "jednorazowe wyposażenie" (ale jednak
wyposażenie własne, jeśli nie "idzie do klienta").
IMO - przy KPiR - to jest zwyczajny "towar lub materiał", czyli idzie do
kol. 10. Na tym polega uproszczenie KPiR, że *nie* trzeba pilnować momentu
uznania za koszty towarów handlowych i materiałów podstawowych, rolę
'korektora' pełni remanent!
pzdr, Gotfryd