-
1. Data: 2002-05-23 07:50:24
Temat: pOCZĄTKI DG -Pomoc
Od: "waszko" <w...@p...gazeta.pl>
Witam! Rozpoczynam DG sklep z vatem jestem już po sprawach rejestracyjnych
.poszukuję informacji szczegółowych dot :jakie ksiązki powinienem zakupić i
prowadzić,czy koszty wpisu do rej. DG i opł.. REJ VAT mimo że dokonałem pod
koniec kwietnia mogę wprowadzić jako koszty ,a zaczynam od czerwca?jak
prowadzić księgowość przez program komp. czy ręcznie a programem się
wspomagać, jakiego programu użyć do fakturowania -najchętniej dobry a tani,
może inne sugestie na początek o których jeszcze nie mam pojęcia a które
uchronić mnie mogą przed kłopotami.Może znacie jakąś stronę opisem krok po
kroku dla rozpoczynających DG
Zastanawiam się nad zakupem programu TGsoft KPiR tylko przeglądałem demo
pomoc w tym programie jest mało czytelna lub ja jestem mało inteligentny,ale
czy nie byłoby lepiej gdyby było opisane krok po kroku jak wprowadzić koszt
tz. że tu wpisujemy nazwę firmy tu adres tu wartość a tu zatwierdzamy i to
samo z rozliczeniem miesięcznym tu klikamy to, tu to a tam drukujemy .Być
może za mało posiedziałem przy nim ,ale wydaje mi się że jeżeli objaśnienie
do programu jest napisane prostym językiem to zrozumie je także
profesjonalista , a jeżeli fachowym to tylko profesjonalista.A dla amatora
będzie niedostępne. Mam nadzieję że za bardzo nie oberwie mi się za
amatorstwo i braki wiedzy w tej dziedzinie?
I z góry dzięki za wskazówki
--
Pozdrawiam
St.Wasiak-Waszko
--
Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2002-05-23 12:05:45
Temat: Re: pOCZĄTKI DG -Pomoc
Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>
Sorry że tak krótko odpowiadam ale mało czasu
Użytkownik waszko <w...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:aci6vj$rij$...@n...gazeta.pl...
> Witam! Rozpoczynam DG sklep z vatem jestem już po sprawach rejestracyjnych
> .poszukuję informacji szczegółowych dot :jakie ksiązki powinienem zakupić
i
> prowadzić,czy koszty wpisu do rej. DG i opł.. REJ VAT mimo że dokonałem
pod
> koniec kwietnia mogę wprowadzić jako koszty ,a zaczynam od czerwca?
Rozumiem, że Ksiązka przychodów i rozchodów?
Rozpoczynasz DG od 1 czerwca? Mozna takie koszty wprowadzić z dniem 1.06
jak
> prowadzić księgowość przez program komp. czy ręcznie a programem się
> wspomagać,
Nie, to nie ma sensu. Tylko na komputerze. Łatwiej, prościej, bez błędów
(oczywiście pomijając ludzkie).
> jakiego programu użyć do fakturowania -najchętniej dobry a tani,
Był niedawno taki wątek na forum, poszukaj. Zależy czy chcesz pracować w
DOSie czy w Win. Ja wolę DOS, prze 4 lata ani razu nie zawisł.
> może inne sugestie na początek o których jeszcze nie mam pojęcia a które
> uchronić mnie mogą przed kłopotami.Może znacie jakąś stronę opisem krok po
> kroku dla rozpoczynających DG
http://prawo.w.interia.pl/dg.html
> Zastanawiam się nad zakupem programu TGsoft KPiR tylko przeglądałem demo
> pomoc w tym programie jest mało czytelna lub ja jestem mało
inteligentny,ale
> czy nie byłoby lepiej gdyby było opisane krok po kroku jak wprowadzić
koszt
> tz. że tu wpisujemy nazwę firmy tu adres tu wartość a tu zatwierdzamy i
to
> samo z rozliczeniem miesięcznym tu klikamy to, tu to a tam drukujemy
.Być
> może za mało posiedziałem przy nim ,ale wydaje mi się że jeżeli
objaśnienie
> do programu jest napisane prostym językiem to zrozumie je także
> profesjonalista , a jeżeli fachowym to tylko profesjonalista.A dla
amatora
> będzie niedostępne.
Musisz koniecznie DOKŁADNIE przeczytać Rozporządzenie Mistra Fin w sprawie
prowadzenia KPiR.
I fragmenty Ustawy o pod.doch. od os.fiz. Samo działanie programu poznasz
szybko, zwłaszcza że jest dołączona instrukcja. Jak nie ma - nie kupuj-
kiepska firma. Pomoc w Demie taka często właśnie jest.
Zobacz na www.insert.com.pl Ja mam ich program do wystawiania faktur
mSubiekt. Też mam sklep. Prosty wygodny, bez zabawy z magazynami itp. Chyba
ze chcesz robic gospodarkę magazynową, czyli ile czego przyszło, ile czego
się sprzedało.
Często ludzie wpisują cos co nie wolno mówiąc "A program przyjął znaczy że
dobrze". Bez znajomości przepisów nie da rady.
Program do ZUS też niezbędny jest moim zdaniem. Za darmo dają w ZUSie. Z
pytaniami śmiało wal.
Mam nadzieję że za bardzo nie oberwie mi się za
> amatorstwo i braki wiedzy w tej dziedzinie?
> I z góry dzięki za wskazówki
>
Po to jest forum. Jakby wszyscy wszystko wiedzieli nie byłoby potrzebne.
> --
> Pozdrawiam
> St.Wasiak-Waszko
>
>
pozdrawiam też
WS
>
> --
> Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/