  • 1. Data: 2004-01-18 16:07:23
    Temat: odliczenie zdrowotnego za grudzień zapłaconego w styczniu ...
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    mam pytanie odnośnie sposobu odliczenia w deklaracji rocznej składek na
    ubezpieczenie zdrowotne

    rozpocząłem działalność w lutym, a więc płaciłem zdrowotne od lutego do
    grudnia
    przy czym grudniową składkę zapłaciłem w styczniu 2004

    czy dobrze liczę :

    suma składek zapłaconych to 1309,8 (liczę od lutego do listopada)
    100,6+106,82+142,35+142,35+135,17+135,17+135,17+137,
    39+137,39+137,39

    suma jaką wpiszę do PITa to: 1268,91
    97,46+103,48+137,91+137,91+130,95+130,95+130,95+133,
    1+133,1+133,1

    bo liczę tylko 7,75% podstawy

    jeśli do tego momentu jest OK to jak rozliczę składkę zapłaconą w styczniu ?
    czy policzę ją do sumy składek zapłaconych za rok 2004 ? w takim przypadku
    odliczę w styczniu 2005 za rok 2004 7,75 podstawy z grudnia 2003 ??
    czy możecie podpowiedzieć jak to się robi w praktyce lub odesłać do
    przykładów gdzieś w sieci ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2004-01-18 21:43:50
    Od: Joanna <j...@w...pl>

    W danym roku odliczasz tylko składki ub.zdrowotnego zapłacone faktycznie w tym
    roku. Oczywiście 7,75 proc. Składka zapłacona w styczniu 2004, mimo, że dotyczyła
    grudnia 2003, będzie odliczona dopiero w rozliczeniu za 2004 rok. Niektórzy ludzie
    robią tak, że płacą składki ZUS w miesiącu ich naliczenia, tzn. za grudzień w
    grudniu, i wtedy nie ma problemu. Pozdrawiam, Joanna.
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 3. Data: 2004-01-19 14:12:14
    Od: "Adam" <1...@w...pl>

    > Niektórzy ludzie robią tak, że płacą składki ZUS w miesiącu ich
    naliczenia, tzn. za grudzień w grudniu, i wtedy nie ma problemu. >
    Dobry sposób aby zmniejszyć kredytowanie państwa druga składką
    zdrowotną.
    W grudniu można zapłacić za listopad i za grudzień i dzięki temu
    odliczyć sobie rok wcześniej składkę grudniową.
    Dobrze myślę ?
    --
    Adam

  • 4. Data: 2004-01-19 14:33:36
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > W grudniu można zapłacić za listopad i za grudzień i dzięki temu
    > odliczyć sobie rok wcześniej składkę grudniową.

    Generalnie ok, ale to nie jest tak że skorzystasz w każdym przypadku.

    Podatek za styczen płacimy już 20 lutego a "za grudzień" mamy termin do
    30 kwietnia.

    Jeżeli przewidujemy że za styczeń wyjdzie podatek do zapłaty to lepiej
    składke zapłacić w styczniu - korzyść będzie szybciej.

    To samo jeżeli przewiujemy zwrot podatku za stary rok.
    Zwrot dostaniemy po 3 miesiacach od złożenia rozliczenia rocznego a w
    między czasie możemy już zapłacic sporo zaliczek na podatek.

    Z drugiej strony np. składki społeczne (ale nie zrowotne!) obniżają nam
    podstawe opodatkowania, co w przypadku wskoczenia na wyższa stawke jest
    nie do pogardzenia.

    To wszystko kwestia idywidulana. Czasem warto policzyc co sie bardziej
    opłaca. ;-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-01-19 14:35:38
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Adam wrote:

    > W grudniu można zapłacić za listopad i za grudzień i dzięki temu
    > odliczyć sobie rok wcześniej składkę grudniową.
    > Dobrze myślę ?

    Źle myślisz: pąździernikową i listopadawą płaci się w listopadzie żeby
    nie płacić podwójnej zaliczki na PD

  • 6. Data: 2004-01-19 14:49:53
    Od: "Adam" <1...@w...pl>

    > Źle myślisz: pąździernikową i listopadawą płaci się w listopadzie żeby
    > nie płacić podwójnej zaliczki na PD

    "Tyż dobre..."
    Ale są tacy , którym dochód wychodzi dopiero w grudniu po remanencie
    ;-)))
    --
    Adam