  • 1. Data: 2002-03-08 11:54:02
    Temat: o co chodzi w VAT-R
    Od: "Andrzej W. Ząbik" <z...@k...com.pl>

    Jestem młodym dopiero kiełkującym przedsiębiorcą, do rozpoczęcia
    działalności zmusiła mnie sytuacja, planuję świadczyć usługi informatyczne i
    być płatnikiem podatku VAT prowadząc księgowość uproszczoną aby świadczyć
    usługi dla firm. W ręku trzymam druczek VAT-R i śledząc ustawę o podatku od
    towarów i usług nie bardzo mogę pojąć o chodzi, mam kłopoty z wypełnieniem,
    kiepski ze mnie księgowy.
    Proszę mi powiedzieć abym pojął o co chodzi z tymi zwolnieniami? czy dobrze
    rozumuję, jeżeli chcę wystawiać faktury VAT i być płatnikiem VAT to nie
    zawracać sobie tym głowy, ponieważ dotyczy to tylko ryczałtowców?
    Mam przed sobą jeszcze sam start, muszę dojść jak wypełniać deklaracje,
    papiery do ZUS i jak poprawnie prowadzić książkę, rejestry vatowskie, może
    poleci mi ktoś jakieś dobre wydawnictwo gdzie znajdę informacje opisane
    zrozumiałym językiem, a może jakaś witryna internetowa. Dziękuję za pomoc.
    z...@w...com

  • 2. Data: 2002-03-08 14:58:13
    Temat: Re: o co chodzi w VAT-R
    Od: "ZSB" <b...@e...pl>

    Możesz np. zajrzeć do nas:
    http://biznes.elfin.pl/?id=biznes/twojafirma//twojaf
    irma.html
    Zapraszamy,
    Zespół Serwisu Biznes

  • 3. Data: 2002-03-08 15:35:11
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Mar 2002, Andrzej W. Ząbik wrote:

> [...]
    >+ być płatnikiem podatku VAT prowadząc księgowość uproszczoną aby świadczyć
    ***************************
    [...]
    >+ kiepski ze mnie księgowy.

    Nie przejmuj się, to tak zawsze... :]

> [...]
    >+ rozumuję, jeżeli chcę wystawiać faktury VAT i być płatnikiem VAT to nie
    >+ zawracać sobie tym głowy, ponieważ dotyczy to tylko ryczałtowców?

    Nieprawda ;)
    Masz nie zawracać sobie tym głowy, ponieważ dotyczy to tylko
    *zwolnionych z VAT* !
    Sposób rozliczania podatku osobistego ("z kosztami", czyli KPiR
    albo i pełna księgowość - wobec "ryczałtów", czyli ryczałtu od
    dochodów i karty podatkowej) nie ma związku z byciem VATowcem :)
    Ryczałtowiec MOZE być VATmanem, a osobnik na KPiR *może* być
    zwolniony z VAT.
    A ty chcesz mieć KPiR (czyli "zasady ogólne") i płacić (oraz
    odliczać) VAT.
    -:)
    [...]
    >+ poleci mi ktoś jakieś dobre wydawnictwo

    ...archiwum grupy w groups.google.com ? ;)

    >+ a może jakaś witryna internetowa.

    www.infor.pl
    www.firma.pl (zdaje się)
    www.podatki.onet.pl
    Gdzieś w linkach (ale 10 km od siebie :() mam również
    adres jakieś "kobiecej" strony z poradnikiem ;) :)

    Zaaplikuj stosowne pytanie również googlowi/altaviscie/... !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-03-08 16:23:08
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Użytkownik "ZSB" <b...@e...pl> napisał w wiadomości
    > Możesz np. zajrzeć do nas:
    > http://biznes.elfin.pl/?id=biznes/twojafirma//twojaf
    irma.html
    > Zapraszamy,
    > Zespół Serwisu Biznes

    zanim zaczniecie się polecać to chociaż uaktualnijcie strone
    bo info na niej jest przestarzałe....
    KTP