  • 1. Data: 2004-10-14 07:21:19
    Temat: niewykorzystane zdolnosci produkcyjne ?
    Od: "SLO" <a...@s...pl>

    Witam ,
    czy mógłby mi ktos pomóc w sprawie zaliczenia niewykorzystanych zdolnosci
    produkcyjnych, mianowicie czy niewykorzystane zdolnosci produkcyjne wpływaja
    w okresie sprawozdawczym na pozostałe koszty operacyjne czy mam je przypisać
    do kosztów sprzedanych produktów .
    Ustawa o rachunkowosci nie precyzuje tej problematyki tylko zaznacza iz nie
    zalicza się do kosztów wytworzenia produktów niewykorzystanych zdolnosci
    produkcyjnych , ale tu chyba chodzi o nie wpisanie ich bezposrednio do
    kalkulacji wyrobu , tylko bezpośrednio przeksiegować na koszt sprzedanych
    produktów .
    Bardzo prosze o pomoc , czy pozostrałe koszty operacyjne czy sprzedanych
    produktów ale pomonąwszy rozliczenie produkcji w toku ?
    DZIEKUJE ZA WSZELKIE INFORMACJE

  • 2. Data: 2004-10-14 08:09:35
    Temat: Re: niewykorzystane zdolnosci produkcyjne ?
    Od: "adi" <s...@f...org.invalid>

    Użytkownik "SLO" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Bardzo prosze o pomoc , czy pozostrałe koszty operacyjne czy sprzedanych
    > produktów ale pomonąwszy rozliczenie produkcji w toku ?

    Dokładnie,ustawa nie precyzuje jednoznacznie na jakie konto ksiegowac, i
    wg mnie (i mojego planu kont) mozesz przeksiegowac te koszty na 550
    (ogolnozakladowe) albo bezposrednio na 761 (pozostale).
    btw dosc dlugi watek na temat (zreszta sama go załozylas) jest w archiwum
    http://tiny.pl/d3d

    pozdr, adi