  • 1. Data: 2002-11-06 11:07:27
    Temat: nieodplatne zniesienie wspolwlasnosci nieruchomosci
    Od: artec <a...@u...edu.pl>

    Mam mieszkanie na wspolwlasnosc z rodzicami - po 50%.
    Przymierzam sie do zniesienia wspolwlasnosci.
    Notariusz poradzil mi, zeby zrobic nieodplatne zniesienie
    wspolwlasnosci, wtedy place tylko taxe notarialna, wpis do KW,
    odpisy itp. Nie ma podatku dla US.

    Wyczytalem w prasie niejasna notatke o nowelizacji ustawy
    o podarku od spadkow i darowizn. Podobno sejm juz uchwalil,
    ma tylko zatwierdzic senat i prezydent.
    Wedlug tego, co pisza w gazecie, zmiana w Ustawie wprowadza
    podatek od nabycia rzeczy i praw majatkowych w drodze nieodplatnego
    zniesienia wspolwlasnosci.

    1. Czy to prawda ?
    2. Kiedy ta nowa ustawa morze zaczac obowiazywac ?
    3. Jak wysoki moze to byc podatek ?
    4. Czy mam sie spieszcyc zeby zdazyc przed ustawa ?

    5. Gdzie mozna znalezc tekst tej nowelizacji ?

    Licze na odpowiedz na moje pytania.
    Dziekuje za pomoc.

    Artur Luczaj