  • 1. Data: 2002-06-03 12:38:44
    Temat: naprawa powypadkowa samochodu a koszty DG
    Od: "Paweł Kajewski" <k...@2...pl>

    Witam!
    Proszę o wyjaśnienie następującej sytuacji.
    Żona prowadzi jednoosobowo DG jako osoba fizyczna. Rozlicza się na KPiR. Nie
    jest płatnikiem VAT. W DG wykorzystuje samochód osobowy wciągnięty do EŚT.
    Żona miała wypadek. Samochód został uszkodzony. Sprawcą jest drugi uczestnik
    wypadku (stwierdzone przez Policję). Żona otrzyma od ubezpieczyciela sprawcy
    odszkodowanie na pokrycie kosztów naprawy. Jednak ubezpieczyciel zastrzega,
    że wypłaci tylko koszty netto (bez VAT). Czy ma do tego prawo? A jeśli tak,
    to co wpisywać do KPiR - czy w koszty całą fakturę razem z VAT?
    Czy można załatwić to w ten sposób, aby żona dostała kwotę brutto i nie
    wpisywała żadnych kosztów do KPiR?
    Proszę o szybką poradę.
    Paweł.

  • 2. Data: 2002-06-03 13:17:45
    Temat: Re: naprawa powypadkowa samochodu a koszty DG
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    ubezpieczuciel wyplaca bez vat- tylko jesli jestres vat-owcem , jesli nie-
    ubezpieczyciel musi wyplacic ci kowete brutto razem z vat-em , inaczej
    bedziesz stratny

    jacek

  • 3. Data: 2002-06-03 13:48:22
    Od: "Remek" <r...@s...com.pl>

    Użytkownik "Paweł Kajewski" <k...@2...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to co wpisywać do KPiR - czy w koszty całą fakturę razem z VAT?
    > Czy można załatwić to w ten sposób, aby żona dostała kwotę brutto i nie

    Myślę że powinna złożyć oświadczenie u ubezpieczyciela iż nie jest
    płatnikiem VAT, powinno wystarczyć. Zresztą w zgłoszeniu szkody zaznacza się
    czy jest się płatnikiem VAT czy nie i jeśli nie to nie mają prawa zwracać w
    kwotach netto.

    Remek
    WWW: http://ajax.umcs.lublin.pl/~rweska/
    GG: 397586

  • 4. Data: 2002-06-03 13:56:11
    Od: "Remek" <r...@s...com.pl>

> [...]
    > to co wpisywać do KPiR - czy w koszty całą fakturę razem z VAT?
    > Czy można załatwić to w ten sposób, aby żona dostała kwotę brutto i nie

    Dodatkowo żona może wystąpić o zwrot kosztów auta zastępczego. tzn.
    najlepiej niech podpisze z kimś (np. z rodziny, tylko ta osoba będzie
    musiała zapłacić podatek) umowę najmu/dzierżawy auta na okres naprawy.
    Pisemko że auto było niezbędne w prowadzonej działalności + umowa - zanieść
    do ubezpieczyciela i czekać na dodatkowe pieniążki.

  • 5. Data: 2002-06-04 06:14:40
    Od: "Paweł Kajewski" <k...@2...pl>

    Bardzo dziękuję za wszystkie informacje.
    Paweł.