  • 1. Data: 2006-08-26 20:48:40
    Temat: najem mieszkania - ryczalt
    Od: p...@g...com

    Witajcie,

    mam nadzieje, ze moje pytanie okaze sie proste i nie bedzie odpowiedzi
    w stylu
    "zalezy od US" :-)

    Po krotce - wynajmuje mieszkanie. zglosilem sie do US, ze wybieram
    ryczalt. dostarczylem umowe na czas, itd.
    Najmuje mieszkanie za powiedzmy 500zl. w umowie mam zapisane, ze
    Najemca placi czynsz oraz oplaca media na podstawie rachunkow jakie mu
    przedstawie.
    Tu pojawia sie pytanie: od czego mam liczyc 8,5 % ?
    slyszalem juz dwie wersje:
    1. od 500 zl, bo to jest moj przychod
    2. od 500 zl + rachunki - bo to jest moj przychod :-) a kosztów nie
    moge odliczac przy ryczalcie.

    Czy ktos z Was wie wiecej? :)

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 2. Data: 2006-08-26 23:07:37
    Temat: Re: najem mieszkania - ryczalt
    Od: m...@g...com

    p...@g...com wrote:

> [...]
    > slyszalem juz dwie wersje:
    > 1. od 500 zl, bo to jest moj przychod
    > 2. od 500 zl + rachunki - bo to jest moj przychod :-) a kosztów nie

    Wg. mnie wersja nr. 2. Nie podam konkretnych paragrafów (a nawet nie
    pamiętam czy to bylo w UoPOF czy w innej ustawie), ale swojego czasu
    badałem i wychodziło że jak najemca płaci coś za ciebie, to tak jakby
    płacił to tobie.

    Zresztą to jest logiczne, bo inaczej po co ryczałt?

    Ale mogę się mylić.

    p. m.

  • 3. Data: 2006-08-28 20:11:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Aug 2006, p...@g...com wrote:
    [...]
> [...]
    > slyszalem juz dwie wersje:
    > 1. od 500 zl, bo to jest moj przychod
    > 2. od 500 zl + rachunki - bo to jest moj przychod :-) a kosztów nie

    Wg mnie zgodnie z przepisami jest .2
    Ale była kiedyś interpretacja MF że ... .1
    Moim zdaniem wbrew literze przepisu (minister podpisał interpretację
    robioną "na rozum" a nie wg przepisów), jednak stanowiła wytyczną do
    USów.
    Powinieneś dać rady znaleźć dyskusję o niej w archiwum:
    http://groups.google.pl/advanced_search?q=group%3A*.
    podatki&scoring=r&num=100&hl=pl

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2006-08-28 20:18:27
    Od: "piatkos" <p...@g...com>

    Witajcie,

    mądrzejszy o telefon do US wiem, ze 8,5% liczone jest od calosci
    przychodu. Więc jezeli dostajemy pieniądze od najemcy i placimy
    rachunki - doliczamy do podstawy opodatkowania.
    jezeli jednak przekazujemy mu rachunki i on je placi - 8,5 od czynszu
    :-)

    pozdrawiam
    Wojtek

    PS

  • 5. Data: 2006-08-29 08:42:17
    Od: "piatkos" <p...@g...com>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > Wg mnie zgodnie z przepisami jest .2
    > Ale była kiedyś interpretacja MF że ... .1
    > Powinieneś dać rady znaleźć dyskusję o niej w archiwum:
> [...]

    przegladalem archiwum i tego nei znalazlem.
    jezeli ma ktos jakis link do tej interpretacji to bede wdzieczny:)

    Wojtek