  • 1. Data: 2008-01-20 11:03:24
    Temat: "mandaty" w koszty?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Tytuł podstępny, bo przeważnie wszyscy nazywają to mandatem, ale chodzi
    mi o "opłaty dodatkowe" za parkowanie w centrum miasta, z powodu
    nieopłacenia parkomatu.
    Jak bardziej wtajemniczeni wiedzą - nie jest to mandat. Prywatne firmy
    zarządzające systemem płatności parkingowych nie mają praw wystawiać
    mandatów. Nie mają praw nakładać kar. Nie jest więc to kara, tylko
    "opłata dodatkowa". Skoro firma nakłada "opłatę dodatkową" - to chyba
    musi wystawić na to fakturę? :)
    Jeżdzę od klienta-do klienta, dużo w centrum parkuje, auto dostawcze i
    taryfa jest "troche inna niż dla osobowych". Za zwykłe parkowanie i
    płacenie wszędzie parę zł/h wychodzi mi miesięcznie dość dużo. Tak sobie
    wykombinowałem - przez miesiąc nie płaciłem nic. Opłat dodatkowych
    zebrało się 3szt - co nawet nie stanowi 10% zwykłych opłat :). I w
    dodatku dostając na to fakturę - było by 100x prościej niż podliczać co
    miesiąc wielki karton papierków z parkomatu.
    Ktoś tak zrobił? Nie przyczepi sie US do takiego kosztu? :)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2008-01-20 16:46:12
    Temat: Re: "mandaty" w koszty?
    Od: "Adam Faszcza" <a...@w...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości

    > Jak bardziej wtajemniczeni wiedzą - nie jest to mandat. Prywatne firmy
    > zarządzające systemem płatności parkingowych nie mają praw wystawiać
    > mandatów. Nie mają praw nakładać kar. Nie jest więc to kara, tylko

    W Wawie to straż miejska wystawia, a to chyba nie prywatne firma?
    Ale może w innych miastach jest inaczej?

    Pzdr!
    Adam F.

  • 3. Data: 2008-01-21 09:35:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 20 Jan 2008, BartekK wrote:

> [...]
    > parkomatu.
    > Jak bardziej wtajemniczeni wiedzą - nie jest to mandat.

    IMVHO można rozpatrywać w zamian pytanie, czy przypadkiem nie jest to
    kara umowna?
    :)

    > mandatów. Nie mają praw nakładać kar. Nie jest więc to kara,

    IMO mamy problem słownikowy: z jednej strony jest podział wyodrębniający
    prawo karne, z drugiej w prawie cywilnym pojęcie "kary" (w postaci "kary
    umownej") też funkcjonuje.

    > Ktoś tak zrobił? Nie przyczepi sie US do takiego kosztu? :)

    Tego nie wiem :)

    pzdr, Gotfryd