  • 1. Data: 2006-08-28 17:04:48
    Temat: likwidacja działalnośći - zwrot VAT
    Od: c...@i...pl

    Witam.
    Jeżeli taki wątek był już poruszany to przepraszam i proszę o link
    (szukałem ale bez skutku).
    Może wśród Państwa znajdę kogoś kto odpowie jednoznacznie na moje
    pytanie.
    Posiadam od kilku lat firmę budowlaną. Mam sporą nadwyżkę VATu w
    US (ok. 29000zł - w ostatniej deklaracji VAT: nadwyżka podatku
    naliczonego nad należnym - kwota do przeniesienia na następny okres
    rozliczeniowy). Wzięło się to głównie z powodu zakupów
    materiałów z VATem 22%, a sprzedaży usług budowlanych
    opodatkowanych stawką VAT 7%. Miałem sporo kontroli, ale wszystko
    było OK. Ale do rzeczy. Chcę zlikwidować działalność. Co zrobić
    aby te pieniądze nie przepadły? W b.r. praktycznie nie uzyskuję już
    dochodów (raczej same koszty) i nie mam możliwości pomniejszenia np.
    podatków o nadwyżkę podatku VAT będącego w US.
    Bardzo proszę o pilną odpowiedź - jak na razie nie wiem co myśleć:
    jedni mówią, że pieniądze przepadły, inni że po zrobieniu
    remanentu likiwacyjnego US ma 180 dni na zwrot podatku.

    Pozdrawiam,
    Robert.

  • 2. Data: 2006-08-28 20:41:44
    Temat: Re: likwidacja działalnośći - zwrot VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Aug 2006, c...@i...pl wrote:

> [...]
    > jedni mówią, że pieniądze przepadły, inni że po zrobieniu
    > remanentu likiwacyjnego US ma 180 dni na zwrot podatku.

    +++ ustawa +++
    Art. 87.
    1. W przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa
    w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od
    kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia
    o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy
    lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.
    ---

    I poczytać okolice :)
    Tam są wzmianki również o skróconych terminach. 180 dni to "normalnie"
    wg .3, dla "uzasadnionych" jest 60 dni wg .2 (a sprzedaż 7% jest
    "uzasadniona", ale trzeba AFAIK przygotować podkładkę z wykazem z czego
    się nadpłata wzięła - nie na zasadzie "no z faktur" a *z których*!)

    pzdr, Gotfryd