  • 1. Data: 2006-02-27 20:39:35
    Temat: kwalifikacja czynu, wlamania do sieci komputerowej
    Od: "Vik" <v...@p...onet.pl>

    witam
    jestem przedsiebiorca telekomunikacyjnym w malym miescie, jeden z moich
    klientow zaczal notorycznie lamac punkty rekulaminu i nielegalnie
    udostepniac wykupione lacze przeznaczone dla jedego komputera innym,
    zablokowalismy mu ta moziwosc upominajac niesfornego klienta, bez zadnych
    kar chcoiaz podpisana umowa nam to umozliwia. Jakis czas temu
    zaobserowalismy problemy w tym samym rejonie zglaszane przez naszych
    klientow okresowe problemy z dostepem, nasz technik jezdzil do kilku kientow
    sprawdzal wymianial sprzet. Okazalo sie ze ktos z tego rejonu podszywa sie
    pod naszych kilientow i w ten sposob blokuje im dostep do internetu.
    Administrator ponownie administrator zablokowal ta moziwosc o stosowne
    zabezpieczenie u tych klientow u ktorych wystepowaly problemy i szukalismy
    dalej sprawce tych problemow. Dzis jeden z naszych routerow zarejestrowl
    zmiane nazwe hosta o godz 20u klienta ktorym jest placowka oswiatowa
    pracujaca do godz 18 w ktorej zamontowalismy na ich prosbe router linuxowy
    do ktorego tylko my mamy dostep. Nazwa byla identyczna jak u klienta ktory
    notorycznie lamie punkty regulaminu. Na ta chwilie skoro juz wyczerpalismy
    upomnieniami wszelkie drogi polubownie rozwiazanie sprawy, stwierdzilismy ze
    nalezy przejsc do konkretow, dysponujemy logami i screenami.
    Jaka jest kwalifikacja czynu w moim przypadku ?

    Pzdr
    Vik

  • 2. Data: 2006-02-27 22:08:22
    Od: tarcamion <t...@l...tlen.pl>

    Vik napisał(a):
> [...]
    > nalezy przejsc do konkretow, dysponujemy logami i screenami.
    > Jaka jest kwalifikacja czynu w moim przypadku ?

    Włącz filtrowanie po MAC-aderesach... Powinno pomóc.

  • 3. Data: 2006-02-27 22:15:01
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "tarcamion" <t...@l...tlen.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    (...)

    (...)

    > Włącz filtrowanie po MAC-aderesach... Powinno pomóc.

    No tak, pytanie dotyczy kwalifikacji prawnej, odpowiedz informatyki... -
    panowie, to jest grupa o prawie podatkowym!!!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2006-02-27 22:16:52
    Od: tarcamion <t...@l...tlen.pl>

    SDD napisał(a):
> [...]
    >
    > No tak, pytanie dotyczy kwalifikacji prawnej, odpowiedz informatyki... -
    > panowie, to jest grupa o prawie podatkowym!!!

    Ok, powiem ci jak to jest prawnie. Sam taki przypadek znam. Gość
    notorycznie się włamywał do sieci poprzez omijanie blokady jaka została
    na niego nałożona. Gość po prostu włączył sie do sieci komputerowej,
    choć nie miał do tego prawa. Logi systemowe i screeny sa jak najbardziej
    dowodami w sprawie. Możesz go postraszyć prokuraturą i na pewno
    zrezygnuje. A jak nie to wyślij mu treść prawa telekomunikacyjnego i
    karnego dot. włamań do sieci i zapytaj czy chce dalej. Wyślij też wydruk
    logów i napisz, że sprawa jest już zgłoszona na Policję. Telefon
    gwarantowny w ciągu kilku minut od przeczytania...

  • 5. Data: 2006-02-27 23:08:07
    Od: Krolopp <...@...pl>

    tarcamion <t...@l...tlen.pl> wrote:
> [...]
    > logów i napisz, że sprawa jest już zgłoszona na Policję. Telefon
    > gwarantowny w ciągu kilku minut od przeczytania...

    Heh, zgłoś na policję - ostatnio w podobnej sprawie gość dostał pół roku
    więzienia w zawieszeniu na 4 lata plus coś tam do zapłacenia :) Taka sprawa
    trochę trwa, ale jak wiesz, kto to robi, to dorwą go od razu. I Ty nic nie
    musisz robić - policja, sądy robią to za Ciebie.

    K.

  • 6. Data: 2006-02-28 22:36:39
    Od: "Karol Kurylo" <l...@c...pl>

    > Włącz filtrowanie po MAC-aderesach... Powinno pomóc.

    Szczegolnie jak zmieni sobie adres fizyczny interfejsu....

  • 7. Data: 2006-03-01 20:30:28
    Od: 1...@f...nl

> [...]
    > sprawy, stwierdzilismy ze nalezy przejsc do konkretow, dysponujemy
    > logami i screenami. Jaka jest kwalifikacja czynu w moim przypadku ?

    Kwalifikacja? IMO Nieumiejetnosc, moze nieudolnosc.

    Takie sprawy to normalnie zalatwia administrator, a nie prokurator.
    Moze czas go zatrudnic. Patrzac na ceny to was stac.
    No tak, prawnik wezmie raz,, a adminowi by trzeba te sama kase wyplacac
    przez 5 lat po trochu ;-))

    --
    14ty