  • 1. Data: 2005-04-24 20:01:58
    Temat: kup -papiery wartosciowe
    Od: "pieg" <s...@p...TOTEZonet.pl>

    Witam, mam maly dylemat. Koniec kwietnie tuz tuz, a ja mam w dalszym ciagu
    nierozliczony pit-38. Otrzymalam z biura maklerskiego pit-8c i na jego
    podstawie wypelnilam pit-38. Ale ostatnio otrzymalam informacje z banku o
    kosztach jakie ponioslam w zwiazku z zaciagnietym kredytem na zakup akcji.
    Papiery te nabyte w 2004 roku nie sa jeszcze sprzedane. Co prawda bank
    przyslal informacje o kosztach, ale rowniez zaznaczyl, ze to jest tylko
    informacja, a podatnik sam musi zadecydowac co z tym zrobic. I ja mam
    pytania dwa:

    1. czy moge zaliczyc to w koszty uzyskania przychodu?

    2. jezeli moge, to dotycza one 2004 roku podatkowego, wiec czy powinny byc
    rozliczone w 2004, mimo ze akcje nie zostaly zbyte jeszcze?

    Jezeli ktos cos wie, to prosze o porady.
    Dziekuje bardzo bardzo

    pieg

    P.S. W US pani z okienka poinformowala mnie, ze ona nie wie co z tym zrobic
    i najlepiej to napisac wniosek z prosba o wiazaca interpretacje. Tyle ze
    czasu niewiele, a ja sie chce w koncu rozliczyc.

  • 2. Data: 2005-04-24 20:51:43
    Temat: Re: kup -papiery wartosciowe
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

> [...]
    > 2. jezeli moge, to dotycza one 2004 roku podatkowego, wiec czy powinny byc
    > rozliczone w 2004, mimo ze akcje nie zostaly zbyte jeszcze?

    Prawo do odliczenia kosztow nabywasz w momencie momencie osiagniecia
    przychodu tj. sprzedazy akcji.