  • 1. Data: 2007-12-08 08:25:40
    Temat: koszt cb radia w reklamie
    Od: ArturS <n...@i...pl>

    Witam,

    Prowadzę DG, której głównym przedmiotem działalności jest reklama. Czy
    kupując CB Radio do samochodu prywatnego, który wykorzystuje do pracy, będę
    mógł zaliczyć je do kosztów i uznać za wyposażenie/środek trwały?

    --
    pozdrawiam

    "Powaga jest ostatnią szansą ludzi płytkich"- O. Wilde

    http://www.esurfland.pl

  • 2. Data: 2007-12-08 10:28:38
    Temat: Re: koszt cb radia w reklamie
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 08-12-2007 o 09:25:40 ArturS <n...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > będę
    > mógł zaliczyć je do kosztów i uznać za wyposażenie/środek trwały?

    Art. 22 ust. 1 updof to CB Radio wypełnia?

  • 3. Data: 2007-12-09 12:11:29
    Od: "Kleryk" <k...@g...pl>

    Użytkownik "ArturS" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > będę
    > mógł zaliczyć je do kosztów i uznać za wyposażenie/środek trwały?

    Tak w skrócie. Żeby zaliczyć wydatek do kosztów, trzeba wykazać bezpośredni
    związek z przychodem. Jeżeli CB radio jest Tobie niezbędne do prowadzenia
    działalności gospodarczej, uzyskiwania przychodu bądź zachowania,
    zabezpieczenia jego źródła to owszem. W mojej opinii nie zaliczyłbym tego
    wydatku do kosztów uzyskania przychodów.

    ---
    Pozdrawiam,
    Kleryk

  • 4. Data: 2007-12-09 13:10:39
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 09 grudzień 2007 13:11
    (autor Kleryk
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <fjgm1m$8tf$1@inews.gazeta.pl>):

    > W mojej opinii nie zaliczyłbym tego
    > wydatku do kosztów uzyskania przychodów.

    A dlaczego? Telefon zaliczasz. Przecie CB to radiotelefon, trochę inna
    technologia dzwonienia, ale dlaczego nie? Dla uspokojenia ew. wątpliwości o
    tym, z kim rozmawia, niech najlepiej kupi dwa radia i jedno zamontuje w
    siedzibie firmy :D I wtedy nawet najbardziej upierdoliwy urzędnik nie
    będzie mógł udowodnić, że gość tego nie używa do DG :D

    Choć jedna rzecz mi nie daje spokoju: Nie wiem jak teraz, ale CB było zawsze
    obwarowywane dość silnie przez PAR różnymi zezwoleniami i takimi i nie wiem
    czy prawo pozwala na używanie pasma cywilnego do DG. Bo w końcu taksiarze
    działają na innych pasmach.

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 5. Data: 2007-12-09 13:57:15
    Od: "Kleryk" <k...@g...pl>

> [...]
    > siedzibie firmy :D I wtedy nawet najbardziej upierdoliwy urzędnik nie
    > będzie mógł udowodnić, że gość tego nie używa do DG

    Wolałbym nie "gdybać". Kto używa CB radia do kontaktowania się z klientami.
    Powyższa DG dotyczy reklamy. Jakoś używania CB nie widzę w tej działalności.
    No może przy wywozie śmieci. Wtedy powiedzmy w każdym samochodzie znajduje
    się CB radio i pracownicy mogą kontaktować się ze sobą, no i może jeszcze z
    centralą :) Wiedzą dokąd mają się udać i tak dalej. Oczywiście wszystko to w
    wielkim uproszczeniu. Ale tak jak wcześniej wspomniałem, należałoby wykazać

  • 6. Data: 2007-12-09 14:16:01
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 09.12.2007 Kleryk <k...@g...pl> napisał/a:

> [...]
    > się CB radio i pracownicy mogą kontaktować się ze sobą, no i może jeszcze z

    Nie mogą. Nie wolno używać pasma CB do celów komercyjnych. W tym celu
    trzeba sobie kupić częstotliwość.

    Radia CB się moim zdaniem nie da wybronić poza jednym przypadkiem: pomoc
    drogowa. Jest to wtedy sposób pozyskiwania przychodu. :)
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 7. Data: 2007-12-09 15:06:31
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 9 Dec 2007 14:16:01 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):
    > Nie mogą. Nie wolno używać pasma CB do celów komercyjnych. W tym celu
    > trzeba sobie kupić częstotliwość.

    Hmm, czyli jeśli ktoś zakłada sobie sieć taxi to musi wykupić częstotliwość?
    Nie wiedziałem.

    > Radia CB się moim zdaniem nie da wybronić poza jednym przypadkiem: pomoc
    > drogowa. Jest to wtedy sposób pozyskiwania przychodu. :)

    Swoją drogą, w podobny sposób można podważać wliczenie do kosztów samochodu,
    który jest droższy bo np. ma klimatyzację :) W sumie to i tak cud, że fiskus
    nie ustalił że wolno odliczyć od przychodów tylko cenę gołego fiata pandy,
    bo wszystko co wyżej to zbytek i nie wpływa na zwiększenie przychodu :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    "To nie logika, to polityka"

  • 8. Data: 2007-12-09 15:51:36
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 09 grudzień 2007 14:57
    wasz znak: <fjgs7v$260$1@inews.gazeta.pl>):

    > Wolałbym nie "gdybać". Kto używa CB radia do kontaktowania się z
    > klientami.

    A czemu z klientami? Z sekretarką, z podwykonawcami... Z kimś, kto podpowie
    jak dojechać do klienta. Przecie CB w aucie nie służy do klachania.

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 9. Data: 2007-12-09 17:22:17
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 09.12.2007 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:

    > A czemu z klientami? Z sekretarką, z podwykonawcami... Z kimś, kto podpowie
    > jak dojechać do klienta. Przecie CB w aucie nie służy do klachania.

    Kup, odlicz i przetestuj.

  • 10. Data: 2007-12-09 17:55:08
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 09 grudzień 2007 18:22
    (autor Samotnik
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <s...@l...localdomain>):

    > Kup, odlicz i przetestuj.

    No ustaliliśmy, że nie wolno CB używać do zarabiania, ale tak poza tym, to w
    czym problem?Czemu telefon na paśmie GSM jest OK a na innym nie? Uważasz,
    że taksówkarze też nie odliczają? Mój dawny sąsiad ma jakąś firmę
    transportową i kierowcy ciężarówek też mają radia do kontatu między sobą i
    z centralą. Pewnie nie CB, ale to nie z przyczyn US a prawa radiowego.

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl