  • 1. Data: 2003-08-21 18:46:51
    Temat: korekta faktury
    Od: "Witek" <w...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Problem wyglada nastepujaco:
    Poniewaz bylem klientem serwisu samochodowego przed wpisaniem auta jako
    sr.trwaly w bazie danych byly moje dane jako zwyczajna osoba. Teraz kiedy
    bylem na przegladzie juz jako biznesman (prowadzacy DG) ze sluzbowa fura
    (jako sr.trwaly) chcialem aby wystawili mi fakture na DG. Alez oni byli
    wspanialo myslni i zanim zdolalem im to powiedziec, wydruk poszedl lacznie ze
    zaksiegowaniem. Pracownik nic nie chcial zrobic ale poradzil mi
    abym wystawil im "jakis tam druczek" z prosba o potwierdzenie czy tez zmiane
    danych. Ja nic z tego nie rozumiem ani on sie nie mogl dobrze wytlumaczyc ale
    tu jest moje pytanie:
    Czy jest mozliwosc zmiany tego? Jako Nota Ksiegowa? ???

    Dziekuje za pomoc i pozdrawiam,

    Witek

  • 2. Data: 2003-08-21 19:55:59
    Temat: Re: korekta faktury
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Witek" <w...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ale
    > tu jest moje pytanie:
    > Czy jest mozliwosc zmiany tego? Jako Nota Ksiegowa? ???
    -------------------------------
    Na zmiane danych można wystawić notę korygująca .
    Pozdrawiam Wiola

  • 3. Data: 2003-08-21 20:11:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Aug 2003, Witek wrote:

> [...]
    >+ tu jest moje pytanie:
    >+ Czy jest mozliwosc zmiany tego? Jako Nota Ksiegowa? ???

    Jeśli to faktura - to nota korygująca (a nie księgowa !) której
    oczekują od ciebie.
    Ale ja bym raczej domagał się faktury korygującej, poczytaj:
    http://www2.gazeta.pl/firma/2,31455,,,,5139568,P_INF
    OREXT.html

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR,VAT)

  • 4. Data: 2003-08-22 06:52:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Aug 2003, Wioletta Pikorska wrote:

    >+ Użytkownik "Witek" <w...@N...gazeta.pl> [...]
    >+ > Czy jest mozliwosc zmiany tego? Jako Nota Ksiegowa? ???
    >+ -------------------------------
    >+ Na zmiane danych można wystawić notę korygująca .

    ...acz zmiana danych *z istniejącego podmiotu* (w końcu
    może występować jako osoba nie prowadząca DG, bez nazwy
    podmiotu :)) na inny podmiot (tu nie ma mowy o osobie
    prawnej :)) już wzbudza wątpliwości, w tym wątpliwości
    niektórych składów NSA... (link w poprzednim poście).
    Patrząc z restrykcyjnego p. widzenia - podmiotowi A
    korygujemy kwotę nabycia i podatek do zera, zaś
    podmiotowi B - do wartości faktury. A to już wymaga
    faktury korygującej :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-08-22 07:25:03
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > korygujemy kwotę nabycia i podatek do zera, zaś
    > podmiotowi B - do wartości faktury. A to już wymaga
    Jak najbardziej zmiana na zupełnie inny podmiot tego nota nie załatwi ale
    jeśli jednak ma na fakturze swoje imie nazwisko adres i NIP to ja bym
    zrobiła notą korygującą
    Wiola