  • 1. Data: 2003-03-26 21:18:53
    Temat: konsumpcja-PKWiU
    Od: "Maja" <r...@p...onet.pl>

    Witam, czy orientuje sie ktos jaki numer PKWiU ma konsumpcja (nie uslugi
    gastronomiczne).
    pozdrawiam Maja

  • 2. Data: 2003-03-27 20:15:07
    Temat: Re: konsumpcja-PKWiU
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Maja napisał:
    > Witam, czy orientuje sie ktos jaki numer PKWiU ma konsumpcja (nie uslugi
    > gastronomiczne).

    Tzn. czego ma byc to konsumpcja? Związku małzenskiego?

    Maddy z wielkimi oczami

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-03-28 23:35:19
    Od: "Maja" <r...@p...onet.pl>

    > Tzn. czego ma byc to konsumpcja? Związku małzenskiego?
    >
    > Maddy z wielkimi oczami

    Chodzi o konsumpcje np: w restauracji. Napisalam "nie uslugi gastronomiczne"
    poniewaz PKWiU na uslugi gastronomiczne znam. Natomiast nie moge znalezc w
    wykazie numeru PKWiU na konsumpcje.
    Maja

  • 4. Data: 2003-03-29 10:56:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Mar 2003, Maja wrote:

> [...]
    >+ poniewaz PKWiU na uslugi gastronomiczne znam. Natomiast nie moge znalezc

    Może po prostu szukasz nazwy uzupełniającej. Jeśli chcesz
    znaleźć przepis o sprzedaży to szukanie słowa "kupno" może
    nie być najszczęśliwsze !
    Zauważ: "usługa [na przykład] gastronomiczna <-> konsumpcja"
    (jest to "druga strona transakcji") :)
    Konsumpcją nazywa się również wszelkie "nabywanie" na cele
    nieinwestycyjne i niegospodarcze.
    Krótko mówiąc: "konsumpcja niegastronomiczna" to np. zakup
    odkurzacza dla domu :) Albo przykład Maddy ;)

    pzdr, Gotfryd
    (zastanawiający się czy usługa gastronomiczna w wykonaniu
    restauracji to przypadkiem nie jest nadal usługa gastronomiczna)

  • 5. Data: 2003-03-29 13:43:14
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Maja napisał:

    > Chodzi o konsumpcje np: w restauracji. Napisalam "nie uslugi gastronomiczne"
    > poniewaz PKWiU na uslugi gastronomiczne znam. Natomiast nie moge znalezc w
    > wykazie numeru PKWiU na konsumpcje.

    Nie ma takiej usługi "konsumpcja" - konsumpcji nie można świdczyc, tak
    jak nie moża świadczyć "spania" a usługi noclegowe, "jazdy samochodem"
    zamiast przewozu osób.

    Taksówkarze często piszą na rachunkach "jazda po mieście" ale przecież
    świadcza usługi przewozu osób, a nie usługę "jazdy" (spróbuj ja znaleźć
    w PKWiU, powodzenia).

    Konsumpcja w restauracji to usługa gastronomiczna od drugiej strony.
    Czasem na fakturach pisze sie "konsumpcja" ale jest to po prostu usługa
    gastronomiczna, nic innego.

    No chyba że potrafisz udowodnic różnicę...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-03-30 09:46:32
    Od: "Maja" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Konsumpcja w restauracji to usługa gastronomiczna od drugiej strony.
    > Czasem na fakturach pisze sie "konsumpcja" ale jest to po prostu usługa

    W zwiazku z tym co napisaliscie moge na fv napisac "konsumpcja" i PKWiU na
    uslugi gastronomiczne.
    Maja

  • 7. Data: 2003-03-31 06:10:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Mar 2003, Maja wrote:
    [...chyba do Maddy...]
> [...]
    >+ > w PKWiU, powodzenia).
    >+ >
    >+ > Konsumpcja w restauracji to usługa gastronomiczna od drugiej strony.
    [...]
    >+ W zwiazku z tym co napisaliscie

    Nie przypominam sobie żebym np. ja pisał że *można* na fakturze
    podawać operację komplementarną do wypełnionej :], protestuję !

    >+ moge na fv napisac "konsumpcja" i PKWiU na
    >+ uslugi gastronomiczne.

    Taksówkarze nie wystawiają jak na razie f-VAT, czyli zasady dot.
    faktur ich nie dotyczą. Na mój gust, oczywiście :) - więc uważam
    że wyciąganie wniosku j.w. jest nieuprawnione.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-03-31 06:32:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
> [...]
    >

    > Nie przypominam sobie żebym np. ja pisał że *można* na fakturze
    > podawać operację komplementarną do wypełnionej :], protestuję !

    A nie można? Gotfrydze, gdzie jest przepis że opis towaru/usługi musi
    byc zgodny z opisem w PKWiU?
    Opis musi jasno okreslać co sprzedano. Opis "konsumpcja" okresla jasno o
    jaka transakcje chodzi (pomylic sie moga tylko osoby myslące
    zero-jedynkowo, ale nie mówimy tu o patologiach).
    Fakt, troche to idiotyczne podejście, tak jakby napisać "spanie" zamiast
    "usługi noclegowej" ale USy się nie czepiają - widziałam juz stosy
    faktur wypisanych na "konsumpcję", to dość powszechny kretynizm, trzeba
    wziąc poprawke na to że komuś "usługa gastronomiczna" wydaje sie nie
    dość elegancka... :-)

    Możesz, głupie opisy na fakturach nie sa karalne :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2003-03-31 19:17:14
    Od: "Maja" <r...@p...onet.pl>

    > Możesz, głupie opisy na fakturach nie sa karalne :-)
    >
    > Maddy

    Szkoda, ze nie jest karalna upierdliwosc klienta, ktory mowi, ze zlozy donos
    do US na moja knajpe, jesli nie wystawie mu fv na "...konsumpcje, poniewaz
    on u mnie konsumowal, a nie korzystal z jakiejs tam uslugi...!!!
    Maja

  • 10. Data: 2003-04-01 05:36:55
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Maja napisał:

    > Szkoda, ze nie jest karalna upierdliwosc klienta, ktory mowi, ze zlozy donos
    > do US na moja knajpe, jesli nie wystawie mu fv na "...konsumpcje, poniewaz
    > on u mnie konsumowal, a nie korzystal z jakiejs tam uslugi...!!!

    No cóż, głupich nie sieją...
    Wyrazy szczerego współczucia.
    Wypisz mu tą "konsumpcję" jak lubi. W końcu to jego problem co kupował
    (koszty!) a nie Twój :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk