  • 1. Data: 2002-09-17 22:44:34
    Temat: kilka pytań o biuro rachunkowe
    Od: "plemek" <p...@i...pl>

    witam
    mam zamiar otworzyc mała firmę - właściciel + 2 pracowników, KPiR z VATem
    (sklep)
    chodzi mi o fakt zlecenia prowadzenia całej papierkowej roboty na biuro
    rachunkowe
    z rozmów z właścicelami tych firm wynika jednoznacznie że oni mogą przejąć
    prowadzenie wszystkiego biorąc na siebie pełną odpowiedzialność
    wolałbym jednak ze względu na obiektywizm dowiedzieć się od Was jak to
    wygląda w praktyce:
    1....czy biuro rachunkowe rzeczywiście w pełni odpowiada przed skarbowym za
    całą księgowość mojej firmy i jeżeli ja dostarczam im zgodnie z ich
    instrukcjami wszystkie dokumenty, faktury itd. czy ja z punktu widzenia
    kontroli skarbowej jestem czysty (żadnych szwindle z mojej strony nie
    wchodzą w grę)? Mnie osobiście na tym etapie biurokracja zusowska, skarbowa
    i każda inna przerasta - dlatego chciałbym aby całość obsługi związanej z
    prowadzeniem KPiR, VATem, amortyzacją, obsługą ZUS-u pracowników i całą
    resztą zajęło się biuro - dodatkowo moze okazać się że będę musiał wyjeżdżać
    na ok 1.5 miesiąca za granicę co też zdecydowanie wpływa na moją zależność
    od przekazania całej tej roboty biuru rachunkowemu
    2....czy w rzeczywistości jest tak, że moja rola w kontaktach z tymi
    urzędami może ograniczyć się do odbierania od biura określonych wyliczeń
    dotyczących przelewów , zwrotów, składek i jedynie do dokonywania ich
    płatności, bez narażenia się na ingerencje kontrolne szukające mojej winy w
    naliczeniu składek, podatków itd?
    3....jak wygląda w praktyce wizyta kontroli skarbowej w takiej sytuacji
    zakładając, że akurat przebywam za granicą i nie mam możliwości zjawienia
    się w przeciągu miesiąca?
    4....na co jeszcze zwrócić uwagę podpisując podobne umowy z biurem
    rachunkowym?

    za wszystkie Wasze uwagi będę niezmiernie wdzięczny
    pozdrawiam
    plemek

  • 2. Data: 2002-09-18 07:31:06
    Temat: Re: kilka pytań o biuro rachunkowe
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "plemek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > 1....czy biuro rachunkowe rzeczywiście w pełni odpowiada przed skarbowym
    za

    Niestety nie. Odpowiadasz ty. Jednak stabilne , działające od lat biura
    rachunkowe, zatrudniające kilku pracowników, mające wielu zleceniodawców są
    "w porządku". Proste sprawy wyjaśniaja sami względem US i ZUS.
    W przypadku pomyłki sa ubezpieczone (bo muszą). Twoja rola może się
    ograniczyć do czuwania nad tym czy biuro działa prawidłowo, czy nie słychać
    o problemach.
    Alternatywy nie masz. Musisz skorzystać.

    > 2....czy w rzeczywistości jest tak, że moja rola w kontaktach z tymi
    > urzędami może ograniczyć się do odbierania od biura określonych wyliczeń
    TAK

    > 3....jak wygląda w praktyce wizyta kontroli skarbowej w takiej sytuacji
    > zakładając, że akurat przebywam za granicą i nie mam możliwości zjawienia
    > się w przeciągu miesiąca?

    Kontrola najpierw idzie do biura. Jeśli papiery są w porządku to Ciebie nie
    nęka,
    Ale kontrolerzy są od nękania i nie darują sobie odwiedzin, bo a nuż coś
    znajdą:-(
    Kontrole odbywają się bardzo rzadko(może wcale), jeśli nie chcesz zwrotów
    VAT z US, płacisz terminowo podatki.