  • 1. Data: 2004-02-19 21:00:52
    Temat: kasa fiskalna ??
    Od: "MK" <k...@o...pl>

    Zamierzam założyć działalność gospodarczą i wybrać jako formę opodatkowania
    książkę przychodów i rozchodów. Moje pytanie brzmi :
    Czy muszę od razu zakupić kasę fiskalną, nadmienie że będzie to sprzedaż
    produktów spożywczych.

    Dzięki
    MK

  • 2. Data: 2004-02-19 21:06:48
    Temat: Re: kasa fiskalna ??
    Od: "N." <n...@w...buziaczek.pl>

    Nie, dopiero w momencie przekraczania 20 000zł.

  • 3. Data: 2004-02-19 21:20:27
    Od: "iz" <i...@i...pl>

    Sprzedaż dla firm, czy dla osób fizycznych?

  • 4. Data: 2004-02-19 21:57:30
    Od: "iz" <i...@i...pl>

    Po co ma kupować kasę skoro może sprzedawać na faktury dla firm.
    pozdrawiam
    iz

  • 5. Data: 2004-02-19 21:58:29
    Od: "iz" <i...@i...pl>

    Nieważne co sprzedaje, czy maślankę, czy wyroby hutnicze, ważne dla kogo.
    iz

  • 6. Data: 2004-02-19 21:59:35
    Od: "MK" <k...@o...pl>

    Dla osób fizycznych, więc f-r nie będzie, ale można chyba prowadzić tzw.
    sprzedaż niefakturowaną ??

  • 7. Data: 2004-02-19 22:13:08
    Od: "iz" <i...@i...pl>

    Pewnie, że można na początku, później jak przekroczysz magiczną kwote musisz
    wstawić kasę fiskalną.
    iz

  • 8. Data: 2004-02-20 09:25:37
    Od: ELA<e...@i...pl>

    Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od
    towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz.U. nr 11, poz. 50 z
    późn. zm.), Pobierz(0,8MB) do prowadzenia ewidencji obrotu i kwot
    podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących obowiązani
    są podatnicy sprzedający towary i świadczący usługi, w tym również w
    zakresie handlu i gastronomii na rzecz osób fizycznych
    nieprowadzących działalności gospodarczej oraz osób fizycznych
    prowadzących działalność gospodarczą w formie indywidualnych
    gospodarstw rolnych. Z art. 29 ust. 1 ustawy o VAT wynika przy tym, że
    obowiązek prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego
    przy zastosowaniu kas rejestrujących ciąży tylko i wyłącznie na
    podatnikach sprzedających towary i świadczących usługi. Jak z
    powyższego wynika, obowiązek ewidencjonowania nie dotyczy zatem
    tej części sprzedaży oraz świadczonych przez podatnika usług, które
    dokonywane są na rzecz przedsiębiorców ( w tym również na rzecz
    osób prawnych oraz innych niż osoby prawne jednostek
    organizacyjnych, które nie prowadzą działalności zarobkowej

    Ulga na zakup kasy

    Ustawodawca ustanowił w przepisach ustawy o VAT możliwość odliczenia
    od podatku należnego (jeżeli podatnik jest płatnikiem VAT) lub
    otrzymania zwrotu (jeżeli podatnik nie jest płatnikiem VAT) części
    wydatków poniesionych na zakup kasy. Dokonanie odliczenia w
    związku z zakupem kasy fiskalnej następuje pod warunkiem złożenia
    przez podatnika w urzędzie skarbowym, przed terminem rozpoczęcia
    ewidencjonowania, pisemnego oświadczenia o liczbie kas i miejscu ich
    używania . Podatnicy, którzy rozpoczną prowadzenie ewidencji obrotu i
    kwot należnego podatku przy zastosowaniu kas rejestrujących w
    obowiązującym ich terminie, mogą odliczyć od podatku należnego
    kwotę wydatkowaną na nabycie każdej z kas rejestrujących
    zgłoszonych na dzień rozpoczęcia ewidencjonowania w wysokości 50
    proc. ceny netto zakupu . Odliczona kwota nie może być jednak
    wyższa niż 2500 zł na każdą kasę. W par. 9 ust. 3 rozporządzenia w
    sprawie kas rejestrujących prawodawca określił przypadki, w których
    podatnik zobowiązany jest dokonać zwrotu kwot odliczonych od
    podatku należnego lub zwróconych z tytułu zakupu kas rejestrujących.
    Zgodnie z tym przepisem, podatnicy zobowiązani są do zwrotu
    odliczonych lub zwróconych im kwot wydatkowanych na zakup kas
    rejestrujących w przypadku, gdy w okresie t rzech lat od dnia
    rozpoczęcia ewidencjonowania:
    - zaprzestaną ich używania,
    - zaprzestaną działalności,
    - nastąpi otwarcie likwidacji,
    - zostanie ogłoszona upadłość,
    - nastąpi sprzedaż przedsiębiorstwa lub zakładu (oddziału)
    samodzielnie sporządzającego bilans,
    - nie dokonają w obowiązującym terminie zgłoszenia kasy do
    obowiązkowego przeglądu technicznego przez właściwy serwis.

    polecam ustawę oraz rozporzadzenie ministra finansów Dz. U. Nr
    234, poz. 1971 oraz z 2003 r. Nr 35, poz. 293)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2004-02-20 11:22:21
    Od: "Ania Żelek" <z...@t...com.pl>

    Czy ta sprzedaż niefakturowana musi byc podzielona na dni miesiąca, w
    których wystąpiła, czy może to być jakaś zbiorcza kwota (z podziałem na
    netto, VAT) z całego miesiąca?

  • 10. Data: 2004-02-20 12:17:10
    Od: "beztrabek" <b...@w...pl>

    Kasy rejestrujące

    Wszyscy podatnicy rozpoczynający działalność gospodarczą w 2004 r.
    obowiązani są do rozpoczęcia ewidencjonowania obrotu i podatku przy użyciu
    kas rejestrujących, jeżeli ich obrót w transakcjach z osobami fizycznymi
    nieprowadzącymi działalności gospodarczej i rolnikami przekroczy kwotę 20
    000 zł. Rozpoczynając ewidencjonowanie obrotu i kwot podatku będziesz mógł
    odliczyć od podatku należnego kwotę wydatkowaną na zakup każdej kasy
    rejestrującej w wysokości 50% jej ceny zakupu (bez podatku od towarów i
    usług), nie więcej jednak niż 2 500 zł.