  • 1. Data: 2007-02-08 16:26:11
    Temat: j...@t...net.pl
    Od: "Jacek J." <j...@t...net.pl>

    Witam.

    Mam następujący problem. W dniu dzisiejszym zorientowałem się, że popełniłem
    błąd w PIT za 2005 rok. Sprawa następująca. W październiku roku 2005 podpisałem
    umowę o dzieło na wykonanie pewnej pracy. Termin realizacji i zapłaty w
    styczniu 2006. Rozliczając się za rok 2005 znajoma księgowa, która mi to
    robiła, wpisała błędnie (na podstawie rachunku za umowę o dzieło) przychód 1500
    PLN w roku 2005 a nie 2006. Czyli sytuacja jest taka, że w 2005 roku wpisałem
    dodatkowy przychód 1500 PLN za który defacto nie wpłynął podatek. Podatek ten
    wpłynął na początku 2006 roku. Zorientowałem się o błędzie gdy przejrzałem PIT
    od firmy z tego roku i zauważyłem tą nieszczęsną umowę o dzieło.

    Moje pytanie co mam teraz zrobić ? Podatek wpłynął ale nie w roku, za który
    wypełniałem PIT.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2007-02-08 17:43:21
    Temat: Re: j...@t...net.pl
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-02-2007 o 17:26:11 Jacek J. <j...@t...net.pl> napisał(a):

    > Moje pytanie co mam teraz zrobić ? Podatek wpłynął ale nie w roku, za
    > który
    > wypełniałem PIT.

    Korekta PITu za 2005+wyjasnienie i tyle.

    pozdr

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 3. Data: 2007-02-08 18:27:20
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    t <r...@o...pl> w

    > Korekta PITu za 2005+wyjasnienie i tyle.

    Ale on pisał, że księgowa na podstawie rachunku, czyli czegoś co wystawił po
    skończeniu dzieła jeszcze w 2005 roku.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2007-02-08 18:38:07
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-02-2007 o 19:27:20 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał(a):

    > t <r...@o...pl> w

    > Ale on pisał, że księgowa na podstawie rachunku, czyli czegoś co
    > wystawił po
    > skończeniu dzieła jeszcze w 2005 roku.

    Hmm zaraz zaraz. Czy mi sie zdaje czy wychodzi na to że jest poważny
    problem?
    Nie mając DG i wystawiając rachunek generujemy memoriałowy przychód,
    który powinien zostać wykazany na PIT-37. Natomiast na PIT-8b zamawiający
    wykazuje
    to co zapłacił/pobrał w danym roku. Czyli może się okazać że za rachunek z
    2005
    zapłacony w 2006 będziemy musieli wykazać przychód w 2005, natomiast
    informację
    dostaniemy dopiero na PIT-8b za 2006? Czy może już mi się procesor
    przegrzał ?

    pozdr

  • 5. Data: 2007-02-08 19:43:17
    Od: "Jacek J." <j...@t...net.pl>

> [...]
    > problem?
    > Nie mając DG i wystawiając rachunek generujemy memoriałowy przychód,
    > ktĂłry powinien zostać wykazany na PIT-37. Natomiast na PIT-8b zamawiający
    > wykazuje
    > to co zapłacił/pobrał w danym roku. Czyli może się okazać że za
    rachunek z
    > 2005
    > zapłacony w 2006 będziemy musieli wykazać przychĂłd w 2005, natomiast
    > informację
    > dostaniemy dopiero na PIT-8b za 2006? Czy moĹźe juĹź mi się procesor

    Nie - to ja tak głupio napisałem. Nie chodziło o rachunek wystawiony przeze
    mnie tylko to takie podliczenie przy rozliczeniu umowy o dzieło. Dziękuje Ci za
    informacje - lecę do skarbówki jutro zanieść korektę PIT-u. Umowe o dzieło
    rozliczałem w 2006, ale była podpisana w 2005 i stąd błąd, że wpisałem w 2005.
    Tam w tym rozliczeniu umowy o dzieło było rozpisane ile podatku, ile koszt
    uzyskania przychodu, zaliczka na podatek dochodowy itp. - babeczka spojrzała na
    to, a nie zauważyła że nie dałem jej PIT-u (prawidłowo, bo jeszcze go nie
    dostałem wtedy).

    Pozdrawiam i dziękuje
    Jacek

  • 6. Data: 2007-02-08 20:04:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Feb 2007, t wrote:

    > Hmm zaraz zaraz. Czy mi sie zdaje czy wychodzi na to że jest poważny problem?
    > Nie mając DG i wystawiając rachunek generujemy memoriałowy przychód,

    Błąd.
    Przychód jest generowany memoriałowo *tylko* przy wskazanych rodzajach
    przychodu, w tym z DG :)
    Ogólną zasadą jest zaliczenie przychodu "z dniem postawienia do
    dyspozycji", więc jeśli termin zapłaty opiewał na styczeń 2006 to
    nawet jakby wcześniej zapłacili byłaby to zaliczka (!) a jak zapłacili
    w terminie albo później to liczy się dzień "postawienia" - czyli albo
    wyłożenia do sejfu kasowego razem z poleceniem wypłaty, albo z dniem
    *wpływu* na konto (a ściślej: zarachowania wpływu przez bank, to
    że w dniu "wpływu" kwoty nie było widać nic nie znaczy, choć chyba
    dziś to się nie zdarza).

> [...]
    > informację
    > dostaniemy dopiero na PIT-8b za 2006? Czy może już mi się procesor przegrzał

    Przegrzał :)
    Profilaktycznie nie rzucę więc numerkami z ustawy, bo się zagotuje ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-02-08 20:16:29
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-02-2007 o 21:04:48 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Przegrzał :)
    > Profilaktycznie nie rzucę więc numerkami z ustawy, bo się zagotuje ;)

    Uff :) To całe szczęście że choć w tym dziury nie ma

    pozxdro

  • 8. Data: 2007-02-08 20:18:55
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-02-2007 o 21:16:29 t <r...@o...pl> napisał(a):

    > Uff :) To całe szczęście że choć w tym dziury nie ma

    A numerki to Art. 11 ofkors bo co innego :)

    pozdr

  • 9. Data: 2007-02-08 20:21:46
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w

    > Przegrzał :)

    Troche w tym autora wątku i mojego wtrętu wina, założyłem, że ta UD to z DG,
    a jak się okazuje to chiba ni, ale i tak rachunku nie było w 2005.

    Choć ja nie o tym chciałem...

    > Profilaktycznie nie rzucę więc numerkami z ustawy, bo się zagotuje ;)

    w kwestiach formalnych do t, a i trochę do Ciebie, bo zdarza się, że
    wklejasz krzaki z www

    Po co jest ten UTF (potrzebny/niepotrzebny -- t/Gotfryd skreślą odpowiednio
    przeciwne)?

    :-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2007-02-08 20:39:56
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-02-2007 o 21:21:46 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał(a):

    > Po co jest ten UTF (potrzebny/niepotrzebny -- t/Gotfryd skreślą
    > odpowiednio
    > przeciwne)?

    To jakieś podstępne pytanie ;) ?

    pozdr