  • 1. Data: 2009-09-05 12:14:40
    Temat: jak opisać casback organowi podatkowemu?
    Od: k...@o...pl

    zamierzam regularnie otrzymywać cashback na kilku kartach, chcę mieć podkładkę
    że jest on nieopodatkowany, dlatego pragnę zredagować wniosek do izby skarbowej
    o interpretację indywidualną, zwłaszcza że chcę uzyskać taki bonus kilkadziesiąt
    razy w ciągu roku.

    kiedyś był na grupie omawiany przypadek pana który dostał odpowiedź że podatek
    ma zapłacić i ktoś wyraził uwagę, że wnioskodawca dał ciała, źle opisując cashback.

    proszę o wszelką pomoc (linki, materiały, argumenty, polemikę) w redagowaniu
    stanowiska podatnika które broniłoby trzyelementowej tezy że

    1) cashback jest nagrodą w konkursie organizowanym przez bank
    2) cashback jest związany ze sprzedażą premiową
    3) okoliczność że cashback otrzymuję od podmiotu innego
    niż sklep (od banku) nie zaprzecza tezie 2)

  • 2. Data: 2009-09-05 12:22:06
    Temat: Re: jak opisać casback organowi podatkowemu?
    Od: k...@o...pl

    poprzednio o konsekwencjach interpretacji dyskutowaliśmy tutaj:
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.b
    iznes.banki&aid=86505053

    teraz proszę o skupienie sie na tym, jak _uargumentować_ zwolnienie do 760zł
    wszystko co uznam za ciekawe, sensowne, warte nadmienienia użyję w pisemnym
    uzasadnieniu swojego stanowiska

  • 3. Data: 2009-09-05 13:54:00
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    k...@o...pl w <news:211d.00000065.4aa25630@newsgate.onet.pl>:

    > zamierzam regularnie otrzymywać cashback na kilku kartach, chcę mieć podkładkę
    > że jest on nieopodatkowany,

    Zamierzam regularnie korzystać z bankomatu używając kilku kart, chcę mieć
    podkładkę, że takie wypłaty nie podlegają opodatkowaniu...

    Zacznij od wyjaśnienia co uważasz za cash back i dlaczego nie jest to
    <http://www.visa.pl/kartydlaciebie/visacashback/main
    .jsp>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2009-09-05 15:12:26
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-09-05, 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:

    [...]

> [...]
    > podkładkę, że takie wypłaty nie podlegają opodatkowaniu...
    >
    > Zacznij od wyjaśnienia co uważasz za cash back i dlaczego nie jest to

    Cashback w przypadku kart kredytowych oznacza zwrot umówionego procenta
    od kwoty wydatków bezgotówkowych. Zazwyczaj 0.5%-1.5%. Przykładowo takie
    karty ma Polbank, czy Alior Bank.

    Się utarlo w Polsce że to też nazywają cashback :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2009-09-05 17:25:40
    Temat: Re: jak opisac casback organowi podatkowemu?
    Od: k...@o...pl

    dziękuję za pierwszą praktyczną poradę

    .jsp>

    co prawda dla mnie jest to oczywista oczywistość ale skorzystam
    z dobrej rady przedmówcy i wyraźnie zastrzegę we wniosku ORD-IN,
    że NIE mam na myśli usługi visacashback, ale że

    > Cashback w przypadku kart kredytowych oznacza zwrot umówionego
    > procenta od kwoty wydatków bezgotówkowych. Zazwyczaj 0.5%-1.5%.

    bo urzędnik-interpretator powinien wiedzieć, czego dot. moje pytanie.

  • 6. Data: 2009-09-06 10:39:49
    Od: BK <b...@g...com>

    On 5 Wrz, 14:22, k...@o...pl wrote:
> [...]
    >*** wszystko co uznam za ciekawe, sensowne, warte nadmienienia użyję w pisemnym

    Wiesz taka porada u doradcy podatkowego to kosztuje troche $$$, a Ty
    chcesz zebysmy Ci za free napisali ? ;-)

    A calkiem serio - popros bank, dadza Ci gotowca.

  • 7. Data: 2009-09-06 13:31:57
    Od: z...@o...pl

    > I tylko Ty dostaniesz wiążącą interpretację, a inni nie. :)

    tylko ja ryzykuję zmarnowaniem 40zł (być może poznańska izba skarbowa odpisze,
    że stanowisko podatnika jest błędne i mam spadać na drzewo, znaczy płacić PIT)

    inni współautorzy wpłacają swoje 40zł swoim izbom skarbowym dopiero wtedy,
    gdy będą pewni 100% sukcesu (każdy z nich uzupełni treść "mojego" stanowiska
    o linijkę "Dnia .... izba skarbowa w poznaniu biuro w lesznie wydała decyzję
    nr ............ w której w całości podzieliła stanowisko podatnika
    wnioskującego o wydanie interpretacji w identycznej sprawie")

  • 8. Data: 2009-09-07 10:06:30
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 6 Wrz, 15:31, z...@o...pl wrote:
> [...]

    to ciekawe bo zawsze jak pisze pytanie emailem to zawsze izba
    odpowiada, ze to musi byc interpretacja indywidualna.

    nawet gdy pytam o zagadnienia najbardziej ogolne to jedyna reakcja
    jest, ze wszystko tryb indywidualny!

    czy oni nie moga odpowiedziec indywidualnie, przeciez wiele jest
    spraw, ktore nie maja cech unikalnych!