  • 1. Data: 2003-06-17 05:14:13
    Temat: ile w tym roku ...?
    Od: "Jacek" <b...@w...pl>

    ...wynosi wynagr. urlopowe ?
    (pod gruszą)

  • 2. Data: 2003-06-17 06:02:43
    Temat: Re: ile w tym roku ...?
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

    > ...wynosi wynagr. urlopowe ?
    > (pod gruszą)

    NIc.
    Nie ma.
    Ne ma obowiązku wypłacać świadczenia urlopowego, jeśli pracodawca zatrudnia
    poniżej 20 osób i dokonał pewnych regulaminowych posunięć by tego
    świadczenia nie wypłacać pracownikom.
    :))))))))))))))))

    pozdrawiam
    fart

  • 3. Data: 2003-06-17 06:08:33
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jacek napisał:
    > ...wynosi wynagr. urlopowe ?
    > (pod gruszą)

    *Wymagrodzenie* urlopowe = wnagrodzenie za czas przebywania na urlopie
    płatnym - wynosi tyle ile przeciętnie zarabiasz, bez wzgledu na to gdzie
    ten urlop spędzasz, może byc pod jabłonią...

    Świadczenie urlopowe, nie mające nic wspólnego z wynagrodzeniem
    urlopowym ani z żadnym drzewem owocowym, wynosi w tym roku 658,57zł -
    stawka podstawowa.
    Dla nektórych grup pracowników stawka jest inna, ale całej tabeli nie
    będę wyrysowywać. Wyrazaj się jednoznacznie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-06-17 06:13:33
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik fart napisał:

> [...]
    > Ne ma obowiązku wypłacać świadczenia urlopowego, jeśli pracodawca zatrudnia
    > poniżej 20 osób i dokonał pewnych regulaminowych posunięć by tego

    Delikatnie mówiąc mijasz sie z prawdą.
    Fakt że nie ma obowiązku wypłacania świadczenia nie znaczy że jego
    wysokośc nie została ustalona.
    Wbrew temu co Ci sie wydaje ciągle jeszcze sporo firm wypłaca
    świadczenia urlopowe. A jeżeli już je wypłacają, musza to zrobić w
    ustawowo okreslonej wysokości.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-06-17 07:31:24
    Od: "Jacek" <b...@w...pl>

> [...]
    > Dla nektórych grup pracowników stawka jest inna, ale całej tabeli nie
    > będę wyrysowywać. Wyrazaj się jednoznacznie.

    ? ... Hymm ... jednoznacznie ?
    no to pytam :
    - mam 3 pracownice (pełny etat)
    muszę? ... mam obowiązek wypłacania Świadczenia urlopowego ...
    albo nie mam ? ....

    Kochani ... jeżeli wiecie (lub wiecie gdzie szukać) dajcie konkretną
    odpowiedź.

  • 6. Data: 2003-06-17 08:10:51
    Od: Marta <m...@p...com.pl>

    Dnia Tue, 17 Jun 2003 08:08:33 +0200, Maddy <m...@e...com.pl> napisał:

> [...]
    > Dla nektórych grup pracowników stawka jest inna, ale całej tabeli nie
    > będę wyrysowywać. Wyrazaj się jednoznacznie.

    Cos mi sie wydaje ze to swiadczenie wynosi w tym roku 676,48 zl brutto, ale
    moze sie myle...

    Pozdrawiam.

    --
    Marta

  • 7. Data: 2003-06-17 08:36:43
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Wbrew temu co Ci sie wydaje ciągle jeszcze sporo firm wypłaca
    > świadczenia urlopowe. A jeżeli już je wypłacają, musza to zrobić w

    Buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
    bolało buuuuuuu :))))))))

    Maddy masz rację ....... ja podchodzę do tematu z pozycji ... jak nie
    płacić, czyli nie ponosić kosztów działalności, zgodnie z przepisami .....

    Maddy .... chciałbym by twoje słowa były zwiastunem polepszenia się sytuacji
    gospodarczej w Polsce ........... naprawdę chciałbym kurdelebele.

    pozdrawiam
    fart

  • 8. Data: 2003-06-17 09:05:43
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Dla nektórych grup pracowników stawka jest inna, ale całej tabeli nie
    > będę wyrysowywać. Wyrazaj się jednoznacznie.

    Kurdelebele .... nie wiem jak zacząć :))))

    Moja miła Maddy .... jak wspomniałem wcześniej masz rację .... ale nie do
    końca :))))))))))))))))))))))
    (Maddy nie bij więcej)

    Świadczenie urlopowe dla pracowników ... USTAWA z dnia 4 marca 1994 r. o
    zakładowym funduszu świadczeń socjalnych.

    Art. 5. 1. Fundusz tworzy się z corocznego odpisu podstawowego, naliczanego
    w stosunku do przeciętnej liczby zatrudnionych.
    2. Wysokość odpisu podstawowego, o którym mowa w ust. 1, wynosi na jednego
    zatrudnionego, z zastrzeżeniem ust. 2a i 3, 37,5% przeciętnego wynagrodzenia
    miesięcznego w gospodarce narodowej w roku poprzednim lub w drugim półroczu
    roku poprzedniego, jeżeli przeciętne wynagrodzenie z tego okresu stanowiło
    kwotę wyższą.
    2a. Wysokość odpisu podstawowego na jednego pracownika młodocianego wynosi w
    pierwszym roku nauki 5%, w drugim roku nauki 6%, a w trzecim roku nauki 7%
    przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego, o którym mowa w ust. 2.
    3. Wysokość odpisu podstawowego na jednego pracownika zatrudnionego w
    szczególnie uciążliwych warunkach pracy wynosi 50% przeciętnego
    wynagrodzenia miesięcznego, o którym mowa w ust. 2.

    GUS podaje wartość 1.803,94zł co daje:
    przy normalnyn pracowniku - 676,48 zł
    dla zatrudnionego w uciążliwych warunkach - 901,97 zł
    a dla młodocianych:
    dla ucznia klasy pierwszej - 90,20 zł
    dla ucznia klasy drugiej - 108,24 zł
    dla ucznia klasy trzeciej - 126,28 zł

    Tak powinna brzmieć pełna odpowiedź co do wielkości :)))))))))))))))))

    a co do obowiązku ??????????

    To oczywiste, że pracodawca zatrudniający poniżej 20 pracowników nie ma
    obowiązku wypłacać pracownikom funduszu urlopowego jak napisałem wcześniej
    ... po spełnieniu odpowiednich warunków ustawowych.

    BARDZO WAŻNĄ RZECZĄ JEST !!!!!!!!!!!

    Jeśli pracdawca chce wypłacać świadczenie urlopowe ..... to jego wysokość
    nie może przekroczyć kwot, które podałem powyżej !!!!!!!!!
    NIŻSZE KWOTY MOGĄ BYĆ !!!!!!!!
    ust 4 art. 3 cytwanej wcześniej ustawy

    Art. 3. 1. Fundusz tworzą, z zastrzeżeniem ust. 1a i 2, pracodawcy
    zatrudniający według stanu na dzień 1 stycznia danego roku co najmniej
    dwudziestu pracowników.
    1a. Obowiązek, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy pracodawcy
    zatrudniającego mniej niż dwudziestu pracowników w przeliczeniu na pełne
    etaty.
    1b. Pracodawca zatrudniający co najmniej dwudziestu pracowników, jednakże
    mniej niż dwudziestu pracowników w przeliczeniu na pełne etaty, który nie
    tworzy Funduszu, wypłaca świadczenie urlopowe, o którym mowa w ust. 4-6.
    2. Pracodawcy prowadzący działalność w formach organizacyjno-prawnych
    jednostek sektora finansów publicznych, o których mowa w art. 18-20 ustawy z
    dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014,
    z 1999 r. Nr 38, poz. 360, Nr 49, poz. 485, Nr 70, poz. 778 i Nr 110, poz.
    1255, z 2000 r. Nr 6, poz. 69, Nr 12, poz. 136, Nr 48, poz. 550, Nr 95, poz.
    1041, Nr 119, poz. 1251 i Nr 122, poz. 1315, z 2001 r. Nr 45, poz. 497, Nr
    46, poz. 499, Nr 88, poz. 961, Nr 98, poz. 1070, Nr 100, poz. 1082, Nr 102,
    poz. 1116, Nr 125, poz. 1368 i Nr 145, poz. 1623 oraz z 2002 r. Nr 41, poz.
    363 i 365, Nr 74, poz. 676 i Nr 113, poz. 984), tworzą Fundusz, bez względu
    na liczbę zatrudnianych pracowników.
    3. Pozostali pracodawcy mogą tworzyć Fundusz na zasadach określonych w
    ustawie albo wypłacać świadczenie urlopowe.
    4. Wysokość świadczenia urlopowego, o którym mowa w ust. 1b i 3, nie może
    przekroczyć wysokości odpisu podstawowego, określonego w art. 5 ust. 2, 2a i
    3 - odpowiedniego do rodzaju zatrudnienia pracownika, z tym że wysokość
    świadczenia dla zatrudnionych, o których mowa w art. 5 ust. 2 i 3, ustala
    się proporcjonalnie do wymiaru czasu pracy pracownika.

    Tak więc jak będę chciał wypłacić cokolwiek w ramach świadczenia urlopowego,
    to ......... 23,86 zł też może być

    pozdrawiam
    fart

    kurdelebele :)))))))

  • 9. Data: 2003-06-17 09:32:53
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > albo nie mam ? ....
    > Kochani ... jeżeli wiecie (lub wiecie gdzie szukać) dajcie konkretną

    Kurdelebelle!!
    Konkretnie: a daj SE spokój z wypłacaniem świadczenia urlopowego ... jak Cię
    na to nie stać ......... i to wszystko.

    Podstawa prawna:

    USTAWA z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych.

    Art. 4. 1. Układy zbiorowe pracy mogą dowolnie kształtować wysokość odpisu
    na Fundusz, mogą również postanawiać, że u pracodawców, o których mowa w
    art. 3 ust. 1 i 3, Fundusz nie będzie tworzony oraz że u pracodawców, o
    których mowa w art. 3 ust. 1b i 3, świadczenie urlopowe nie będzie
    wypłacane.
    2. U pracodawców określonych w art. 3 ust. 1, 1b i 3, których pracownicy nie
    są objęci układem zbiorowym pracy, postanowienia w sprawach, o których mowa
    w ust. 1, mogą zawierać, z uwzględnieniem ust. 3, regulaminy wynagradzania.
    3. Jeżeli u pracodawcy, o którym mowa w ust. 2, nie działa zakładowa
    organizacja związkowa, postanowienia regulaminu wynagradzania w sprawie
    wysokości odpisu na Fundusz, nietworzenia Funduszu lub niewypłacania
    świadczenia urlopowego wymagają uzgodnienia z pracownikiem, o którym mowa w
    art. 8 ust. 2.

[...]
    5. Świadczenie urlopowe, o którym mowa w ust. 4, wypłaca pracodawca raz w
    roku każdemu pracownikowi korzystającemu w danym roku kalendarzowym z urlopu
    wypoczynkowego w wymiarze co najmniej 14 kolejnych dni kalendarzowych.
    5a. Wypłata świadczenia urlopowego następuje nie później niż w ostatnim
    dniu poprzedzającym rozpoczęcie urlopu wypoczynkowego, o którym mowa w ust.
    5.
    6. Świadczenie urlopowe, o którym mowa w ust. 4, nie podlega składce na
    ubezpieczenie społeczne pracowników.

    nooooo teraz chyba wystarczy ??????????????
    :))))))

    pozdrawiam
    fart

    kurdefrak :))))

  • 10. Data: 2003-06-17 11:29:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Jun 2003, fart wrote:

    >+ > >>...wynosi wynagr. urlopowe ?
    [...]
> [...]
    >+ płacić, czyli nie ponosić kosztów działalności, zgodnie z przepisami .....

    Że tak powiem - nie ma w tym podejściu jakiegoś braku logiki ??
    Zakładając że pracownikom chcesz wypłacić nn zł - to jak
    dostaną je w postaci premi czy czegokolwiek podobnego doliczysz
    ponad 40% ZUSopodatków. A jeśli fundusz jest - to "gruszkowe" :)
    idzie zdaje się bez narzutów...

    pozdrowienia, Gotfryd