  • 1. Data: 2007-03-08 12:31:52
    Temat: firma w wielkiej brytani(znowu)
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Witam

    Temat założenia firmy w UK (lub w innym kraju UE) a wykonywania
    działalności tutaj był wałkowany kilka razy, i wniosek jest taki że
    przed podatkiem dochodowym się nie ucieknie ... bo ten zapłaci się w
    Polsce tak czy inaczej.

    Ale co z VATem, wg. mojego stanu wiedzy, jeżeli w UK sobie założę firmę
    ltd. i będąc w niej zatrudniony (lub na umowę o dzieło?) będę
    pracował/wykonywał coś w Polsce, to PIT zapłacę polski, ale chyba VAT
    brytyjski.

    Pewnie mój stan wiedzy jest nieprawidłowy, bo to by było zbyt proste
    żeby sobie tak łatwo można było uciec od 22% do 17.5% (czy ile tam w UK
    jest).

    Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić (i nakarmić google tą wiedzą dla przyszłych
    pytających) czy można tak z VATem uciec, a jeżeli nie, to dlaczego?

    p. m.

  • 2. Data: 2007-03-08 14:37:22
    Temat: Re: firma w wielkiej brytani(znowu)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Mar 2007, mvoicem wrote:

> [...]
    > ltd. i będąc w niej zatrudniony (lub na umowę o dzieło?) będę
    > pracował/wykonywał coś w Polsce, to PIT zapłacę polski, ale chyba VAT

    To zależy od czynności, nie ma jednej odpowiedzi - poszukaj w ustawie
    "miejsca świadczenia".
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_139.html
    Art.22 do art.28, a i pewnie jakieś drobne wyjątki mogą być
    gdzie indziej przemycone.
    Powodzenia w czytaniu :)

    > Pewnie mój stan wiedzy jest nieprawidłowy, bo to by było zbyt proste
    > żeby sobie tak łatwo można było uciec od 22% do 17.5% (czy ile tam w UK
    > jest).

    Dla niektórych czynności (np. sprzedaży wysyłkowej towarów, ale tylko
    *w zakresie limitu*) tak jest.

    pzdr, Gotfryd