  • 1. Data: 2005-03-31 06:31:32
    Temat: faktury wewnetrzne
    Od: "Piotr" <b...@s...pl>

    Witam

    Bardzo proszę o pomoc. Sporo czytałem i nie mogłem się doszukać
    odpowiedzi na poniższe pytania.

    Czy faktura wewnętrzna może zawierać vat naliczony razem z należnym ?
    Czy musi być oddzielny rejestr faktur wewnętrznych ?

    Piotr

  • 2. Data: 2005-03-31 07:17:17
    Temat: Re: faktury wewnetrzne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Mar 2005, Piotr wrote:

    >+ Czy faktura wewnętrzna może zawierać vat naliczony razem z należnym ?

    IMHO - nijak.
    FW wykazuje *VAT*. Kropka :) Że należny płaci się zawsze cały
    (wykazany) to już trudno ;)
    Ujmuje się go IMO zależnie od *funkcji* FW :)
    Jak FW jest np. "od darowizny" to należny jest, naliczonego nie ma.
    Jak FW zawiera VAT należny stanowiący VAT naliczony :) to IMHO
    po prostu wpisuje się ją "po obu stronach" i tyle :)
    Załóżmy iż mamy firmę ze sprzedażą 50% VAT, 50% zw.
    I ta firma ma "koszt ogólny" - nie wiem, program nabyła z UE...
    Za 500 zł netto.
    Więc ma 110 zł VAT - przy czym 110 zł to VAT należny, jednocześnie
    55 zł to VAT naliczony a 55 zł - koszt !
    Pasuje ?
    :)

    >+ Czy musi być oddzielny rejestr faktur wewnętrznych ?

    Y no... tak w ogóle to chyba nie....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-03-31 08:05:15
    Od: "Piotr" <b...@s...pl>

> [...]
    > Za 500 zł netto.
    > Więc ma 110 zł VAT - przy czym 110 zł to VAT należny, jednocześnie
    > 55 zł to VAT naliczony a 55 zł - koszt !

    Tak, dziękuję bardzo za pomoc.

    Piotr