-
1. Data: 2004-01-21 10:08:56
Temat: faktura z błednymi danymi
Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>
Witam!
Telekomunikacja Polska od ponad dwóch miesięcy nie może przepisać na
moją firmę telefonu w obrębie lokalu. Składałem już masę reklamacji. Mam
podpisaną umowę 05.11.2003, ale do tej pory przychodzą faktury na
poprzednią właścicielkę. Czy taką fakturę mogę wciągnąć w koszty i
odliczyć VAT? Czytałem wątek o notach korygujących, ale nie wiem, czy w
tym przypadku mogę notę wystawić. Na fakturze zgadza się tylko adres
nabywcy, numer telefonu i oczywiście kwota :-) Do poprawy jest nazwa
nabywcy, nie ma też NIP'u. Co z tym zrobić?
--
Pozdrawiam
Maciek
KPiR + VAT
-
2. Data: 2004-01-21 10:13:51
Temat: Re: faktura z błednymi danymi
Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>
Maciek Bartnik wrote:
> Telekomunikacja Polska od ponad dwóch miesięcy nie może przepisać na
> moją firmę telefonu w obrębie lokalu. Składałem już masę reklamacji.
> Mam podpisaną umowę 05.11.2003, ale do tej pory przychodzą faktury na
> poprzednią właścicielkę. Czy taką fakturę mogę wciągnąć w koszty i
> odliczyć VAT? Czytałem wątek o notach korygujących, ale nie wiem, czy
> w tym przypadku mogę notę wystawić. Na fakturze zgadza się tylko adres
> nabywcy, numer telefonu i oczywiście kwota :-) Do poprawy jest nazwa
> nabywcy, nie ma też NIP'u. Co z tym zrobić?
Nie może wpisać w koszty. Po prostu nie płać tych faktur. Potraktuj to
tak jakbyś po prostu nie otrzymał faktury. Nie wiem jaka procedura
obowiązuje obecnie, ale dawniej w wypadku nie otrzymania rachunku szło
się do BOK-u i płaciło sam abonament.
-
3. Data: 2004-01-21 11:27:22
Temat: Re: faktura z błednymi danymi
Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>
Dnia 2004-01-21 11:13, Użytkownik Jureq napisał:
> Nie może wpisać w koszty. Po prostu nie płać tych faktur. Potraktuj to
> tak jakbyś po prostu nie otrzymał faktury. Nie wiem jaka procedura
> obowiązuje obecnie, ale dawniej w wypadku nie otrzymania rachunku szło
> się do BOK-u i płaciło sam abonament.
Teraz wszystkie sprawy załatwia się przez telefon - 9393 błękitna linia.
Dzwonię tam codziennie i zawsze się wzruszam jakością obsługi ... tacy
mili i sympatyczni, a sprawa jak nie załatwiona tak nie załatwiona :-)
Dzięki za pomoc.
--
Pozdrawiam
Maciek
-
4. Data: 2004-01-21 11:44:45
Temat: Re: faktura z błednymi danymi
Od: Michal <m...@p...onet.pl>
Ja kiedys zrobilem tak:
Wyslalem pismo do Telekomuny w ktorym npisalem
aby z dniem xx.xx.xxxx nr tel. xxxxxxxxxx
przepisac na firme "XYZ"
do listu dolaczylem
ksero wpisu do ewidencji
ksero nadania NIP
ksero nadania REGON
ksero zgody poprzedniego wlasciciela na zarejestrowanie telefonu na
firme
No i next fakturka byla na firme :)
Powodzenia
--
Pozdrawiam
Michal
-
5. Data: 2004-01-21 12:17:33
Temat: Re: faktura z błednymi danymi
Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>
Maciek Bartnik wrote:
>> Nie może wpisać w koszty. Po prostu nie płać tych faktur. Potraktuj
>> to tak jakbyś po prostu nie otrzymał faktury. Nie wiem jaka procedura
>> obowiązuje obecnie, ale dawniej w wypadku nie otrzymania rachunku
>> szło się do BOK-u i płaciło sam abonament.
> Teraz wszystkie sprawy załatwia się przez telefon - 9393 błękitna
> linia. Dzwonię tam codziennie i zawsze się wzruszam jakością obsługi
> ... tacy mili i sympatyczni, a sprawa jak nie załatwiona tak nie
> załatwiona :-)
To nie o to chodzi gdzie się załatwia. Napisałeś jeśli dobrze
zrozumiałem, że umowę z tepsą masz podpisaną 5 listopada, wic nie masz
już nic do załatwiania. Dalszy ciąg należy do nich. Chodzi tylko o to
czy w aktualnym regulaminie świadczenia usług tepsy jest napisane co
należy zrobić gdy nie otrzyma się rachunku, aby nie płacić odsetek i
żeby nie odłaczyli telefonu. Dawno temu procedura była właśnie taka jak
napisałem poprzednio. Jeśli w aktualnym regulaminie nic na ten temat
nie ma, to najlepiej pisz co miesiąc pisemka "Nie otrzymałem rachunku
za miesiąc ten i ten", zawoź do BOK i zostawiaj po potwierdzeniu na
kopii.
-
6. Data: 2004-01-21 15:54:28
Temat: Re: faktura z błednymi danymi
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Wed, 21 Jan 2004, Maciek Bartnik wrote:
[...]
>+ Teraz wszystkie sprawy załatwia się przez telefon - 9393 błękitna linia.
A dzwonisz "z potwierdzeniem odbioru" ? ;)
Mam na myśli: "dzień dobry, X-Y osoba upoważniona do reprezentacji
firmy A-B w sprawach księgowych, ponieważ chodzi o sprawę płatności
i umów rozmowa jest nagrywana dla celów dowodowych..."
:]
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, ZUS, memoriał)
-
7. Data: 2004-01-21 15:56:37
Temat: Re: faktura z błednymi danymi
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Wed, 21 Jan 2004, Maciek Bartnik wrote:
[...]
>+ podpisaną umowę 05.11.2003, ale do tej pory przychodzą faktury na
>+ poprzednią właścicielkę. Czy taką fakturę mogę wciągnąć w koszty i
>+ odliczyć VAT? Czytałem wątek o notach korygujących, ale nie wiem, czy w
>+ tym przypadku mogę notę wystawić.
Wyroki były "sporne". Na ogół "w razie czego" sądy uznawały że
nie można "zmieniać podmiotu na inny również istniejący za pomocą
noty lub f-ry korygującej", ale rodzynek uznający że "nie można
twierdzić iż nigdy" też był.
Ja bym nie próbował :(
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, ZUS, memoriał)
-
8. Data: 2004-01-22 10:16:27
Temat: Re: faktura z błednymi danymi
Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>
Dnia 2004-01-21 12:44, Użytkownik Michal napisał:
> Wyslalem pismo do Telekomuny w ktorym npisalem
> aby z dniem xx.xx.xxxx nr tel. xxxxxxxxxx
> przepisac na firme "XYZ"
> No i next fakturka byla na firme :)
Szczęściarz. To pewnie było w tych pięknych czasach, kiedy nie działała
"błękitna linia" ;-)
--
Pozdrawiam
Maciek
-
9. Data: 2004-01-22 10:24:42
Temat: Re: faktura z błednymi danymi
Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>
Dnia 2004-01-21 16:56, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
> Wyroki były "sporne". Na ogół "w razie czego" sądy uznawały że
> nie można "zmieniać podmiotu na inny również istniejący za pomocą
> noty lub f-ry korygującej", ale rodzynek uznający że "nie można
> twierdzić iż nigdy" też był.
> Ja bym nie próbował :(
Dzięki za pomoc. Zdam się zatem na działania TPSA. W sumie sytuacja jest
nawet korzystna, bo podpisałem także umowę na dostarczanie Neostrady
mojej firmie. No ale firma nie istnieje w bazie danych TPSA, w związku z
czym nie obciążają mnie kosztami Neostrady. Chyba to tak zostawię ;-)
--
Pozdrawiam
Maciek
-
10. Data: 2004-01-22 10:26:05
Temat: Re: faktura z błednymi danymi
Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>
Dnia 2004-01-21 16:54, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
> A dzwonisz "z potwierdzeniem odbioru" ? ;)
> Mam na myśli: "dzień dobry, X-Y osoba upoważniona do reprezentacji
> firmy A-B w sprawach księgowych, ponieważ chodzi o sprawę płatności
> i umów rozmowa jest nagrywana dla celów dowodowych..."
> :]
Ok - kupię dyktafon, mam nadzieję, że US się nie przyczepi do takich
dziwnych zakupów w celach dowodowych ;-)
--
Pozdrawiam
Maciek