  • 1. Data: 2007-04-13 17:05:54
    Temat: faktura vat-MP a vat kwartalnie
    Od: "szuszu" <u...@g...com>

    Witam,

    jestem malym podatnikiem (kpir, vat, memoriał) ze wzgledu na wysokosc
    obrotow, ale nie
    zglazalam tego nigdzie, i jak dotad wystawiam zwykle faktury. Czy zeby
    rozliczac sie kwartlanie z VAT bede musiala wystawiac faktury VAT MP?
    Z tego co do tej pory wyczytałam to obowiązek oznaczania faktur VAT-MP
    wynika ze stosowania metody kasowej, a nie z kwartalnego opłacania Vatu, czy
    mam rację?

  • 2. Data: 2007-04-13 19:01:26
    Temat: Re: faktura vat-MP a vat kwartalnie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Apr 2007, szuszu wrote:

    > Witam,
    >
    > jestem malym podatnikiem (kpir, vat, memoriał) ze wzgledu na wysokosc
    > obrotow, ale nie
    > zglazalam tego nigdzie, i jak dotad wystawiam zwykle faktury.

    Czekaj. Nie zgłaszałaś VAT-R i wystawiasz f-ry? :O

    > Czy zeby
    > rozliczac sie kwartlanie z VAT bede musiala wystawiac faktury VAT MP?

    Nie.

    > Z tego co do tej pory wyczytałam to obowiązek oznaczania faktur VAT-MP
    > wynika ze stosowania metody kasowej, a nie z kwartalnego opłacania Vatu, czy
    > mam rację?

    Masz.
    "Mój" US chciał takiego pozaprogramowego oświadczenia, że chodzi
    o kwartalne bez kasowego - jak wynikało z dyskusji (i zgadzam
    się z tym) - nie ma takiego obowiązku.
    Niemniej im dołączyłem do zgłoszenia wyboru kwartalnego (tam
    jest stosowna kratka, ale widać mała i czasami urzędnikom
    umyka ;))

    pzdr, Gotfryd
    (VAT kwartalny)

  • 3. Data: 2007-04-14 19:52:34
    Od: "szuszu" <u...@g...com>

    > Czekaj. Nie zgłaszałaś VAT-R i wystawiasz f-ry? :O

    VAT-R tak, tylko tego że jestem MP nie, zresztą tego się chyba nie zgłasza
    ???

    dzięki :))

  • 4. Data: 2007-04-16 05:36:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Apr 2007, szuszu wrote:

    > VAT-R tak, tylko tego że jestem MP nie, zresztą tego się chyba nie zgłasza
    > ???

    Zgłoszenie bycia MP nie jest przymusowe, ale zgłoszenie wyboru sposobu
    rozliczania dopuszczonego tylko dla MP jak najbardziej.
    Deklaracja:
    http://mofnet.gov.pl/_files_/podatki/vat_i_akcyzowy/
    akcesja/vat_r.pdf
    ...przyjrzyj się poz. 30 do 33!
    To co pisałem o "moim" US było *oprócz* VAT-R :)

    pzdr, Gotfryd