-
1. Data: 2004-07-21 09:06:11
Temat: działalność we własnym budynku?
Od: "Baśka" <b...@p...pl>
Czy w przypadku prowadzenia działalności (bar gastronomiczny) we własnym
nowo postawionym budynku, mam obowiązek wprowadzenia go do ewidencji środków
trwałych? Co w przypadku poniesienia wydatków na jego
modernizację(przystosowanie do wymogów sanitarnych) czy mogę wrzucić w
koszty?
baśka
-
2. Data: 2004-07-21 09:52:00
Temat: Re: działalność we własnym budynku?
Od: "L." <r...@p...onet.pl>
Użytkownik "Baśka" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
news:cdlc40$9hr$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Czy w przypadku prowadzenia działalności (bar gastronomiczny) we własnym
> nowo postawionym budynku, mam obowiązek wprowadzenia go do ewidencji
środków
> trwałych? Co w przypadku poniesienia wydatków na jego
> modernizację(przystosowanie do wymogów sanitarnych) czy mogę wrzucić w
> koszty?
> baśka
>
Jesli to budynek na działalnosc nowiuteńki i w calosci na działalnosc
przeznaczony, to ewidencja Śr.Trwałych i amortyzacja miesięczna w koszty.
Wszystko inne (modernizacja) tez w koszty.
Jeśli jednak jest to budynek mieszkalny i na dole działalnosć to:
wodrębniasz ilośc m2 które służą działalności gospodarczej i wszelke opłaty
zwiazane z całym budynkiem proporcjonalnie do ilosci m2 wyliczasz i wrzucasz
w koszty.
jesli usługi modernizacji dotyczą tylko baru - całość w koszty.
telefon zarejstrować na firmę, można osobny licznik prądu i wody na firmę
(jeśli ma to byc bar działający długoterminowo - wtedy warto) w przeciwnym
wypadku zawsze bedziesz tłumaczyła sie ile wody zużyłaś, ile prądu i czy
zakupiony przez ciebie odkurzacz stoi w barze czy w mieszkaniu, bo jak w
mieszkaniu to wywalą z kosztów i kara.
Najlepiej wszystko osobno kupować, nawet remont na 2 osobne rachunki brac.
ale chyba tutaj jest tylko bar,bez lokalu mieszkalnego.
L.