  • 1. Data: 2005-08-29 11:44:12
    Temat: dzialalnosc gospodarcza a umowa na osobe fizyczna
    Od: "Jacek Bronowski" <j...@p...pl>

    Witam
    Mam pytanie do osob prowadzacych dzialalnosc gosp.
    Czy sa wsrod Was osoby prowadzace dzialalnosc gosp. i niezaleznie od tego
    zawierajace umowy o
    dzielo/zelcenie/licencyjne (do wyboru) na siebie jako osobe fizyczna.
    Oczywiscie chodzi mi o sytuacje gdy zakres prowadzonej dzialalnosci nie
    obejmuje przedmiotu takiej umwy.
    Teoretycznie jest to dozwolone, ale chodzi mi o to jak to jest traktowane
    przez organa skarbowe, tj. czy nikt sie nie czepia i czy jest to powszechnie
    stosowne?

    Mam jeszcze pytanko odmosnie ryczaltu, ale to w osobnym watku, zeby nie
    mieszac tematow :-)

    Wielkie dzieki za ew. pomoc.
    Jacek Bronowski
    --------------
    Baza fotografii krajoznawczej - www.foto.risp.pl - f...@r...pl
    Aktualnie 3810 zdjęć z 7 krajów.

  • 2. Data: 2005-08-31 16:29:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Aug 2005, Jacek Bronowski wrote:

> [...]
    > dzielo/zelcenie/licencyjne (do wyboru) na siebie jako osobe fizyczna.
    > Oczywiscie chodzi mi o sytuacje gdy zakres prowadzonej dzialalnosci nie

    Tak.

    > Teoretycznie jest to dozwolone, ale chodzi mi o to jak to jest traktowane
    > przez organa skarbowe, tj. czy nikt sie nie czepia i czy jest to powszechnie
    > stosowne?

    Nie wiem.
    Przed nastaniem "19%" składałem w zeznaniu rocznym informację
    o dochodach z DG i umów osobistych. teraz złożyłem PIT-37 i PIT-36L,
    na razie nikt nic z tego powodu nie chciał.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)