  • 1. Data: 2005-06-30 14:03:41
    Temat: dotacja dla tworcy
    Od: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be>

    Chcialbym opublikowac swoj program na licencji freeware. Jednoczesnie
    chcialbym pozyskac drobne srodki na utrzymanie serwisu z nim zwiazanego
    (domena, hosting, itp.). Jako, ze program nie bedzie mi przynosil
    bezposredniego dochodu, chcialbym umozliwic wszystkim chetnym wplate
    dowolnej sumy na moje konto. Pytanie tylko czy taki "dochod" trzeba
    jakos rozliczac. Moze sie ktos do tego doczepic?

    --
    Pozdrawiam: BbT

  • 2. Data: 2005-06-30 21:00:26
    Temat: Re: dotacja dla tworcy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Jun 2005, BbT wrote:

    > + Chcialbym opublikowac swoj program na licencji freeware. Jednoczesnie
    [...[
    > + chcialbym umozliwic wszystkim chetnym wplate dowolnej
    > + sumy na moje konto.

    ...donateware że tak powiem...

    > + Pytanie tylko czy taki "dochod" trzeba jakos rozliczac.

    IMVHO - pewnie tak.
    Ale *jak* - to pomysłu dobrego nie mam.
    Możliwości które widzę:
    - darowizna; miałaby tę zaletę że ze względu na kwoty (<1000 zł
    od jednej osoby przez 5 lat :)) mogłaby być zwolniona od podatku
    Przeciw przemawia że to NIE jest "czysta darowizna".
    - przychód z praw autorskich (podatek dochodowy); przeciw przemawia
    fakt iż zapłata *nie* wiąże się z przekazaniem praw. Zaletą
    byłaby możliwość zaliczenia 50% przychodu w ryczałtowy koszt :)
    - inne przychody (podatek dochodowy) - to jest "wytrych" o którym
    się często zapomina... a on jest. Brak zalet :>

    Czy można zaliczyć do jeszcze innego rodzaju przychodów i domagać
    się VAT, PCC lub uznania za DG - nie mam pomysłu i sam poczytam
    z chęcią "za i przeciw" innych grupowiczów :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)