  • 1. Data: 2004-06-09 11:59:05
    Temat: dostwa niby wewnatrzwspolnotowa - problem z VAT
    Od: "Rychu" <f...@w...pl>

    Witam,

    może ktoś byłby uprzejmy mi podopowiedzieć
    co mam zrobić w następującej sytuacji.
    Mam bowiem powazny problem.

    Zamówiłem towar u dostawcy z USA
    okazało sie , ze dostawca ma fabryke
    w Wielkiej Brytani i towar zostal wyslany
    z Wielkiej Brytani do Polski.
    Towar lecial sobie bez faktury i przewoznik
    przywiozl mi go prosto do biura.
    Super....
    Dalej poeniewaz jest to nabycie
    wewnatrzwspolnotowe to musze
    sobie wystawic fakturke wewnetrzna i naliczyc VAT, prawda ?
    Ale przychodzi faktura z USA !!!
    Bo tam dostawca ma siedzibe i ksiegowosc.
    Na fakturze jest adres z USA i nie ma NIPu
    unijnego no bo tez nie moze byc.

    Czy w takiej sytuacji jestem ugotowany ?
    Nie noge odliczyc VATu ?
    Musze VAT zapłacic podwójnie ?

    Dziekuje za pomoc
    Rysiek