  • 1. Data: 2007-03-12 09:37:02
    Temat: doradca podatkowy??
    Od: "x" <y...@o...pl>

    Witam,
    czy do egzaminu na doradcę podatkowego moze startować osoba po ukończeniu
    rachunkowości i finansów?

    Z góry dzięki za odpowiedzi,
    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2007-03-12 18:44:30
    Temat: Re: doradca podatkowy??
    Od: "Tomek Synoś" <s...@g...pl>

    Oczywiście, ze tak. Jeśli tylko były to studia wyższe (co najmniej
    licencjackie) zapraszam na stronę www.egzamin-podatkowy.pl

    i pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-03-13 07:16:46
    Od: "x" <y...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek Synoś" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Oczywiście, ze tak. Jeśli tylko były to studia wyższe (co najmniej
    > licencjackie) zapraszam na stronę www.egzamin-podatkowy.pl

    a studia wyższe, magisterka zrobiona.
    właśnie przez tego Twojego posta zaczełam intensywniej nad tym myśleć ;)

    dzięki i pozdrawiam,

  • 4. Data: 2007-03-13 17:49:37
    Od: "Tomek Synoś" <s...@g...pl>

    No to masz nad czym myśleć. Zawód doradcy podatkowego jest zawodem zaufania
    publicznego, ciekawą alternatywą dla innych zawodów o prawniczym charakterze.
    Trzeba bowiem pamiętać, że zarówno egzamin jak i później praca ściśle wiąże
    się z wykorzystaniem zdolności interpretacji prawa. I choć do egzaminu może
    podchodzić nawet teolog po wyższym seminarium duchownym (choć może to kiepski
    przykład, bo akurat na teologii również uczy się chociażby prawa
    kanonicznego), więc może nawet ośc po AWF czy biologii może podchodzić do
    egzaminu, to jednak na egzaminie wyjdzie szydło z worka.

    A egzamin choć trudny jednak jest dosyć sprawiedliwie przeprowadzany i kiedy
    ma się wiedzę to raczej się zda (ta reguła nie zawsze obowiązuje na innych
    egzaminach korporacyjnych).

    A wykonywanie zawodu? Tego jeszcze nie wiem, bo na razie odbywam praktyki po
    egzaminie. Ale myślę, że jest to jeden z bardziej perspektywistycznych
    zawodów.

    pzdr

  • 5. Data: 2007-03-14 07:35:12
    Od: "x" <y...@o...pl>

> [...]
    > kanonicznego), więc może nawet ośc po AWF czy biologii może podchodzić do
    > egzaminu, to jednak na egzaminie wyjdzie szydło z worka.

    no dobrze, a jaką obrać drogę by jak najlepiej przygotować się do egzaminu,
    jakieś kursy, szkolenia (jestem kilka lat po studiach)? o Twoich testach
    myślę w późniejszym terminie bo teraz powinnam zacząć od podstaw (trochę w
    tym siedzę, jednak to zdecydowanie za mało)...

    pozdrawiam,

  • 6. Data: 2007-03-14 20:33:59
    Od: "Tomek Synoś" <s...@g...pl>

    To oczywiście zależy od Twojej sytuacji i zdolności samodzielnego uczenia
    się. Jeśli masz dużo czasu to spokojnie możesz przygotować się do części
    pisemnej sama n podstawie dostępnych materiałów. Część ustna to już zupełnie
    inna sprawa. Tutaj juz wiedza powierzchowna nie przejdzie uwadze Komisji.
    Dlatego faktycznie trzeba czuć tą dziedzinę i łatwo poruszać się po
    przepisach a także dobrze je rozumieć. Trudno nauczyć się takiej ilości
    zagadnień tak po prostu na pamięć - znacznie łatwiej jeśli się uczysz na
    rozumienie.

    Studia podyplomowe z prawa podatkowego są z pewnością godne polecenia (ja
    osobiście nie brałem w ich udziału, ale miałem ich przedsmak, bo pracę
    magisterską pisałem pod kierunkiem prof Ryszarda Mastalskiego jednego z
    najwybitniejszych polskich specjalistów prawa podatkowego). Kursy można
    zastąpić pracą samodzielną.

    Ale to wszystko zależy od indywidualnego przypadku i Twojego "czucia prawa".
    pzdr

  • 7. Data: 2007-03-15 06:43:56
    Od: "x" <y...@o...pl>

> [...]
    > rozumienie.

    > Studia podyplomowe z prawa podatkowego są z pewnością godne polecenia

    ok. coś wymyślę, może uda mi się znaleźć czas na podyplomówkę albo kilka
    kursów.
    Wielkie dzięki za pomoc i wskazówki.

    pozdrawiam,