  • 1. Data: 2002-12-21 19:26:17
    Temat: delegacja wlasciciela
    Od: "Ula" <g...@r...rz.pl>

    Witajcie znow :)

    Mam tysiac roznych watpliwosci, moze rozwiejecie kolejna :):
    Os. prowadzaca dzialalnosc gosp. jedzie na tzw. delegacje. Po powrocie
    przedstawia fakture za np. konsumpcje, tudziez usługi gastronomiczne. Czy
    jest to kup??? (opodatkowanie KPiR). A co z VATem?
    Czy os. prowadzacej mozna wypisac delegacje i przyznac diety??

    Ula

  • 2. Data: 2002-12-21 20:51:57
    Temat: Re: delegacja wlasciciela
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    powrocie
    > przedstawia fakture za np. konsumpcje, tudziez usługi

    Zależy w jakim celu poniesione.
    Nie jest to "kup delegacyjny"
    (jakkolwiek to brzmi :-)),
    bo na ten cel jest dieta.
    Ale zawsze może być RiR limitowana.

    (opodatkowanie KPiR). A co z VATem?

    Jak przy RiR.

    > Czy os. prowadzacej mozna wypisac delegacje i przyznac diety??

    Tak.

  • 3. Data: 2002-12-21 22:22:59
    Od: "bobek" <b...@x...wp.pl>

    delegacja to jest dla pracownika,
    wyżerka właściciela w delegacji-do wysokości diety,
    jeżeli RiR to trza dokładnie opisać: gdzie, z kim i po co,
    vat odliczać,

  • 4. Data: 2002-12-22 14:55:54
    Od: "Ula" <o...@g...pl>

    > (opodatkowanie KPiR). A co z VATem?
    >

    > Jak przy RiR.

    Ale czy tylko zakaz odliczania i wpisanie do 12. kolumny czy tez odliczenia
    VAT potem naliczenie na fakturze wewnetrznej????

    Dzieki!
    Ula

  • 5. Data: 2002-12-22 15:34:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    odliczenia
    > VAT potem naliczenie na fakturze wewnetrznej????

    Jak pokopiesz trochę w archiwum, to
    się doszukasz. Można to zrobić
    na kilka sposobów. Nie wiem
    który lepszy.

  • 6. Data: 2002-12-23 09:44:30
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Sun, 22 Dec 2002, cef wrote:
    [...do Uli...]
> [...]
    >+ > Ale czy tylko zakaz odliczania i wpisanie do 12. kolumny czy tez
    >+ > odliczenia VAT potem naliczenie na fakturze wewnetrznej????

    IMHO zakaz odliczania (bezwzględny, ustawowy) - wpisać do 12.
    [...]
    >+ Jak pokopiesz trochę w archiwum, to
    >+ się doszukasz. Można to zrobić
    >+ na kilka sposobów. Nie wiem
    >+ który lepszy.

    Cezary, ale przy RiR problem jest chyba nieco inny: *jeśli* występuje
    "sprzedaż wewnętrzna" to sprawa VATu od sprzedaży może mieć jakieś
    znaczenie (dla rozliczenia 'proporcji'), ale przy zaliczeniu hotelu
    (lub biletów bez odliczania VATu) żadna sprzedaż wewnętrzna :] nie
    grozi - to i powodu nie ma zeby kombinować co zrobić (jak przy RiR) !
    IMHO bez namysłu całą kwotę brutto w "koszty inne" i starczy.
    Przeoczyłem coś ?? :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-12-23 15:16:55
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    !
    > IMHO bez namysłu całą kwotę brutto w "koszty inne" i starczy.
    > Przeoczyłem coś ?? :)
    >
    > Pozdrowienia, Gotfryd

    Zapytane rozliczenie dotyczyło "konsumpcji i usług gastronomicznych".
    Hotel (nocleg) i bilety będą normalnym kosztem
    i tu rozliczenie bez faktur wewn.

    CEZ