  • 1. Data: 2006-01-11 17:50:50
    Temat: deklaracja podatkowa
    Od: "Adiemo" <a...@o...pl>

    Pytam w imieniu znajomego, ktory ozenil sie (w lutym 2005) z dziewczyna z
    Hiszpani:

    Jak wyglada kwestia deklaracji podatkowej za rok 2005 w jego sytuacji? Oboje
    nie mieszkaja w Polsce, ona ma dochod w Hiszpanii (normalna praca), a on
    wynajmuje jego mieszkanie w Polsce (odprowadza z tego podatek). Czy on
    skladajac deklaracje podatkowa (ma w koncu dochod za wynajem mieszkania)
    moze zignorowac dochod uzyskany przez malzonke? Innymi slowy czy maja
    skladac wspolna deklaracje podatkowa? Ona nie ma obywatelstwa polskiego.

    Dzieki

  • 2. Data: 2006-01-11 17:59:34
    Temat: Re: deklaracja podatkowa
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Adiemo wrote:
> [...]
    > moze zignorowac dochod uzyskany przez malzonke? Innymi slowy czy maja
    > skladac wspolna deklaracje podatkowa? Ona nie ma obywatelstwa polskiego.

    Rozumiem, że mieszka w Hiszpani
    W Polsce on rozlicza się tylko i wyłącznie z dochodu osiągniętego w
    Polsce, czyli z najmu
    Ona nie rozlicza się w ogóle.

    Czy na potrzeby podatku hiszpanskiego musi doliczyc dochód osiągnięty w
    Polsce należałoby zajrzeć do ustawy o unikaniu podwójnego opodatkowania
    pomiędzy polską i hiszpanią.
    Akurat tego nie czytałem. Ale myślę, że to problem hiszpańskich doradców
    podatkowych.

  • 3. Data: 2006-01-11 18:39:09
    Od: "Adiemo" <a...@o...pl>

    "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> wrote in message

    > Rozumiem, że mieszka w Hiszpani

    Zameldowany jest w Hiszpani.

    > W Polsce on rozlicza się tylko i wyłącznie z dochodu osiągniętego w
    > Polsce, czyli z najmu

    > Ona nie rozlicza się w ogóle.
    OK.

    > Czy na potrzeby podatku hiszpanskiego musi doliczyc dochód osiągnięty w
    > Polsce należałoby zajrzeć do ustawy o unikaniu podwójnego opodatkowania
    > pomiędzy polską i hiszpanią.

    Przekazalem mu te informacje a teraz maly update: on znalazl prace i od
    grudnia pracuje na terenie Uni Europejskiej ale dla firmy z siedziba w USA.
    Jak to komplikuje kwestie jego rozliczenia podatkowego?

    Dzieki

  • 4. Data: 2006-01-11 21:25:39
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    to ze z usa jest firma to nie wazne, kase dostaje tutaj i tutaj pracuje
    (na terenie ue) teraz trzeba popatrzec czy polska ma podpisane z tym
    panstwem umowy i wtedy zobaczyc jak sie bedzie rozliczal, ale mysle ze
    bedzie musial wszystko przeliczal na zlotowki wypelnial pita a od
    podatku ktory musi zaplacic odejmowal ten co zaplacil juz za granica i tyle

    --
    Pozdro Harry
    gg 833844

  • 5. Data: 2006-01-12 03:48:57
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Adiemo wrote:
    > "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> wrote in message

    > Zameldowany jest w Hiszpani.

    Ja się pytam gdzie mieszka faktycznie.

> [...]
    > grudnia pracuje na terenie Uni Europejskiej ale dla firmy z siedziba w USA.
    > Jak to komplikuje kwestie jego rozliczenia podatkowego?

    Mieszka i pracuje w Hiszpanii dla firmy z USA?
    To niech się pyta co na to przepisy w Hiszpanii i umowa o unikaniu
    podwójnego opodatkowania pomiędzy Hiszpanią i USA.

    W Polsce nikogo nie interesuje gdzie zarabiają i jak się rozliczają
    osoby z obywatelstwem polskim mieszkające NA STAŁE za granicą z
    wyjątkiem dochodów osiągniętych w Polsce.

  • 6. Data: 2006-01-12 05:22:58
    Od: "Adiemo" <a...@o...pl>

    > Ja się pytam gdzie mieszka faktycznie.
    > Mieszka i pracuje w Hiszpanii dla firmy z USA?
    Tak

    > W Polsce nikogo nie interesuje gdzie zarabiają i jak się rozliczają osoby
    > z obywatelstwem polskim mieszkające NA STAŁE za granicą z wyjątkiem
    > dochodów osiągniętych w Polsce.
    Wlasnie co to znaczy na stale? Ma tzw. "temporary residency" czyli czasowe
    zameldowanie. W Polsce ma stale zameldowanie i jakies tam mieszkanie (ponoc
    jest to wazne).

  • 7. Data: 2006-01-12 05:23:25
    Od: "Adiemo" <a...@o...pl>

    "Harry" <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl> wrote in message
> [...]
    > bedzie musial wszystko przeliczal na zlotowki wypelnial pita a od podatku
    > ktory musi zaplacic odejmowal ten co zaplacil juz za granica i tyle

    Dzieki, przekazalem

  • 8. Data: 2006-01-12 05:26:54
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Adiemo wrote:

    > Wlasnie co to znaczy na stale?
    Wyjechał z intencją pozostania na stałe.
    Żona w postaci "hiszpańskiej" jest wystarczającą intencją pozostania w
    Hiszpanii na stałe.

    Ma tzw. "temporary residency" czyli czasowe
    > zameldowanie.
    No i wystarczy.

    W Polsce ma stale zameldowanie i jakies tam mieszkanie (ponoc
    > jest to wazne).

    To niech sie wymelduje, bo wg prawa dawno to już powinien zrobić.
    To że ma mieszkanie nie ma znaczenia, znaczenie ma gdzie mieszka z rodziną.