  • 1. Data: 2006-08-19 08:24:52
    Temat: dane osobowe - bank - wypowiedzenie umowy
    Od: Adam <d...@t...pl>

    Witam,

    23 grudnia 2005 złożyłem wypowiedzenie umowy o świadczenie usług
    brokerskich w jednym z biur maklerskich - mam kopię z pieczęcią i podpisem
    pracownika - niestety tylko ksero. Wypłaciłem resztę pieniędzy z rachunku
    tak żeby było zerowe saldo i zapomniałem o sprawie.

    Na początku roku przysyłali jeszcze jakieś listy o tym, że zmieniła się
    numeracja rachunków ale olałem je - w końcu zapewne mają 30 dni na
    rozwiązanie umowy.

    Natomiast zupełnie niedawno przyszło do mnie pisemko o tytule "Historia
    rachunku inwestycyjnego xxxxxx" i tam jest coś takiego:

    - saldo przed operacją - 0,00 PLN
    - 30/06/2006 Opłata za prowadzenie rachunku 1-6.2006 - -20,00 PLN (data
    waluty 30/06/2006)
    - saldo po operacji - -20,00 PLN

    Czy mają mi prawo naliczyć opłatę za prowadzenie rachunku w dniu, w którym
    rachunek praktycznie nie powinien już istnieć? Z jednej strony faktem jest,
    że pewnie przez kilkanaście dni stycznia rachunek istniał bo biegł pewnie
    okres wypowiedzenia ale skoro wtedy nie naliczyli opłaty to czy mogą to
    robić w czerwcu - skoro w tym momencie umowa już mnie nie obowiązuje?

    A druga sprawa dotyczy moich danych osobowych - czy po zamknięciu rachunku
    mają w ogóle prawo je wykorzystywać ? Czy muszę złożyć odrębną dyspozycję,
    żeby skasowali mnie ze swojej bazy danych osobowych? Jeśli tak to czy ktoś
    może podpowiedzieć jak miało by to wyglądać ?

    Adam