-
1. Data: 2006-01-24 12:40:36
Temat: czy mogę zaliczyć to w koszty??
Od: "michalsiak" <m...@p...onet.pl>
Witam
Prowadzę jednoosobową DG , jako adres mam własne mieszkanie.
Planuję mały remont piwnicy w której będzie pracownia-biuro itp.
Czy mogę zakyp materiałów do remontu zaliczyć jako koszt prowadzenia
działalności i odliczyć VAT??
Do tej pory nic nie wrzucałem w koszty z opłat mieszkaniowych
-
Pozdrawiam
Michał Łysiak
----------------------------------------------------
--
www.projectstudio.com.pl
www.sklepmuzyczny.com
www.cyberstat.net
tel: 068 3849374 mobile: 0600 344009
fax: 068 3849661
-
2. Data: 2006-01-24 13:42:30
Temat: Re: czy mogę zaliczyć to w koszty??
Od: " and" <a...@W...gazeta.pl>
michalsiak <m...@p...onet.pl> napisał(a):
> Prowadzę jednoosobową DG , jako adres mam własne mieszkanie.
> Planuję mały remont piwnicy w której będzie pracownia-biuro itp.
> Czy mogę zakyp materiałów do remontu zaliczyć jako koszt prowadzenia
> działalności i odliczyć VAT??
IMHO mozesz. Tak jak wszystko co sluzy ci do pozyskania przychodu.
Z wyjatkami zastrzezonymi w odrebnych przepisach (VAT na paliwo,
niektore wydatki reprezentacyjne itp).
Inna sprawa jest ze w przypadku odliczen dotyczacych kosztow prowadzenia
biura - moj US sprawdza dokladnie twoje prawa do dysponowania lokalem.
Wiec dobrze by bylo gdyby piwnica byla twoja, wynajeta na twoja firme etc.
Pozdrawiam
and
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
3. Data: 2006-01-24 13:51:30
Temat: Re: czy mogę zaliczyć to w koszty??
Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
and wrote:
>> Prowadzę jednoosobową DG , jako adres mam własne mieszkanie.
>> Planuję mały remont piwnicy w której będzie pracownia-biuro itp.
>> Czy mogę zakyp materiałów do remontu zaliczyć jako koszt prowadzenia
>> działalności i odliczyć VAT??
>
> IMHO mozesz. Tak jak wszystko co sluzy ci do pozyskania przychodu.
> Z wyjatkami zastrzezonymi w odrebnych przepisach (VAT na paliwo,
> niektore wydatki reprezentacyjne itp).
> Inna sprawa jest ze w przypadku odliczen dotyczacych kosztow
> prowadzenia biura - moj US sprawdza dokladnie twoje prawa do
> dysponowania lokalem. Wiec dobrze by bylo gdyby piwnica byla twoja,
> wynajeta na twoja firme etc.
W wypadku gdyby to była piwnica wynajęta chodzi mi głowie hasło:
"inwestycja w obcym środku trwałym". I coś o tym, że podlega to
amortyzacji. Jak to jest w wypadku własnej, zle nie firmowej piwnicy to
nie wiem. Może ktoś się wypowie o takim ujęciu sprawy.