eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiczy koszty sie sumuja miesięcznie przy braku dochodu?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 5

  • 1. Data: 2010-04-08 08:46:33
    Temat: czy koszty sie sumuja miesięcznie przy braku dochodu?
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

    Witam,
    na wstępie przepraszam, bo to może i głupie pytanie, ale planuję otwarcie
    drugiej firmy a obecnie rozliczam się ryczałtowo, stąd temat kosztów
    formalnie nie jest mi znany:)

    Pytanie takie - czy nie wystawiając np przez 3 miesiące żadnej faktury, ale
    mając fakturyt zakupowe np. na narzędzia itp. mogę wrzyucić je w koszty jak
    już będę coś wystawiać, czyli - kupiłem kilka rzeczy przez kilka miesięcy,
    nie płacąc podatku, bo nie było za co, więc nie mam jak odliczyć tych
    zakupów, czy mogę to zrobić po jakimś czasie, czy to się rozlicza
    miesięcznie.

    Kolejny temat - czy ktoś może polecic jakąś sensownie napisaną książkę w
    temacie prowadzenia firmy i rozliczania sie jak wyżej?
    Pozdrawiam
    Michał




  • 2. Data: 2010-04-08 09:18:38
    Temat: Re: czy koszty sie sumuja miesięcznie przy braku dochodu?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>


    Użytkownik "Michał" <x...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:hpk556$qr$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    > na wstępie przepraszam, bo to może i głupie pytanie, ale planuję otwarcie
    > drugiej firmy a obecnie rozliczam się ryczałtowo, stąd temat kosztów
    > formalnie nie jest mi znany:)

    Jak to drugiej?
    Jesli masz na mysli jednoosobowa DG, to nie mozna miec dwoch - przynajmniej
    w jednym kraju.

    > Pytanie takie - czy nie wystawiając np przez 3 miesiące żadnej faktury,
    > ale mając fakturyt zakupowe np. na narzędzia itp. mogę wrzyucić je w
    > koszty jak już będę coś wystawiać, czyli - kupiłem kilka rzeczy przez
    > kilka miesięcy, nie płacąc podatku, bo nie było za co, więc nie mam jak
    > odliczyć tych zakupów, czy mogę to zrobić po jakimś czasie, czy to się
    > rozlicza miesięcznie.

    To si erozlicza rocznie. Od sku,ulowanej sumy przychodow w roku odejmuje sie
    skumulowane koszty i placi od rozniky (czyli od skumulowanego dochodu)
    zaliczke, pomniejszona o skumulowane zaplacone zaliczki.
    W rozliczeniu rocznym podobnie - z tym, ze koryguje sie jeszcze o remanent.

    Podrawim
    SDD



  • 3. Data: 2010-04-08 10:26:00
    Temat: Re: czy koszty sie sumuja miesięcznie przy braku dochodu?
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

    > Jak to drugiej?
    Formalnie pierwsza firma nie jest na mnie, ale że tak to ujmę z niej
    korzystam, tyle że rozliczenie ryczałtowe nie zawsze mi się opłaca, stąd
    taki pomysł.

    > To si erozlicza rocznie. Od sku,ulowanej sumy przychodow w roku odejmuje
    > sie skumulowane koszty i placi od rozniky (czyli od skumulowanego dochodu)
    > zaliczke, pomniejszona o skumulowane zaplacone zaliczki.
    > W rozliczeniu rocznym podobnie - z tym, ze koryguje sie jeszcze o
    > remanent.

    Właśnie o to mi chodziło, dziękuje:) Mógłbyś jeszcze napisać jak się wylicza
    zaliczki ( na podstawie zysku z roku poprzedniego??) i czy ew. można np.
    nie wyliczać zaliczek, a płacić jakby na bieżąco np. co 2-3 miesiące na
    podstawie tego co wyliczę?
    Pozdrawiam
    Michał




  • 4. Data: 2010-04-08 12:31:20
    Temat: Re: czy koszty sie sumuja miesięcznie przy braku dochodu?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>


    Użytkownik "Michał" <x...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:hpkb1p$jig$1@news.onet.pl...

    >
    > Właśnie o to mi chodziło, dziękuje:) Mógłbyś jeszcze napisać jak się
    > wylicza zaliczki ( na podstawie zysku z roku poprzedniego??) i czy ew.
    > można np.

    Cos tam kiedys czytalem o jakims sposobie na podstawie roku poprzedniego -
    ale nie wiem, czy to jeszcze jest (ani czy wogole bylo :)
    Zaliczki wylicza sie na podstawie zysku z roku biezacego - skumulowanego od
    stycznia.


    > nie wyliczać zaliczek, a płacić jakby na bieżąco np. co 2-3 miesiące na
    > podstawie tego co wyliczę?

    Nie rozumiem. Nie wyliczac a placic na podstawi etego co wyliczysz - to
    chcesz wyliczac czy nie wyliczac.
    Moze w normalnym kraju wystarczy co jakis czas nagryzmolic cos na kartce w
    kratke i na podstawi etego wplacic.
    U nas trzeba prowadzic ksiege przychodow i rozchodow i wybrac albo system
    miesieczny z platnosciami zaliczen 20. dnia kazde miesaiaca (od 20 lutego do
    20 grudnia, w grudniu w podwojnej wysokosci) albo kwartalny z platnosciami
    zaliczek 20 kwietnia, 20 lipca, 20 pazdziernika, 20 grudnia .
    Jak zaplacisz pozniej (bo nei bedzie z czego) - to trzeba doliczyc odsetki.

    Pozdrawiam
    SDD



  • 5. Data: 2010-04-08 14:21:34
    Temat: Re: czy koszty sie sumuja miesięcznie przy braku dochodu?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 08 Apr 2010 14:31:20 +0200, SDD napisał(a):

    >> W?a?nie o to mi chodzi?o, dziekuje:) Móg?by? jeszcze napisaae jak sie
    >> wylicza zaliczki ( na podstawie zysku z roku poprzedniego??) i czy ew.
    >> mo?na np.
    >
    > Cos tam kiedys czytalem o jakims sposobie na podstawie roku poprzedniego
    > - ale nie wiem, czy to jeszcze jest (ani czy wogole bylo :)

    Metoda istnieje nadal. Tylko, że nie dotyczy dochodu z roku poprzedniego
    a "przedpoprzedniego". I dlatego jest możliwa dopiero w trzecim roku DG.
    Nazywa się to zaliczki uproszczone.

    Uwaga dla tych co planują w przyszłości tę metodę: składki ZUS wpisujcie
    w KPiR i wliczajcie w koszty

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1