  • 1. Data: 2002-04-05 13:31:01
    Temat: co z tytułem własności w uldze remontowej
    Od: "promyczek" <p...@p...com>

    Witam wszystkich serdecznie,
    chcialabym prosić o pomoc w pewnej sprawie.
    Sytuacja wygląda następujaco: małżeństwo spełniające warunki do wspólnego
    rozliczania się, w 2001r poniosło wydatki w ramach ulgi remontowej na remont
    lokalu mieszkalnego. Tytuł własności do lokalu posiada żona, mąż jest
    "tylko" zameldowany. I teraz tak, część rachunków jest wystawionych na żonę,
    część na męża. Czy zarówno te wystawione na żonę jak i na męża podlegają
    odliczeniu? Czy fakt wspólnego rozliczania się jest wystarczający i
    "zastępuje" prawo własności w przypadku męża? A może można odliczyć jedynie
    rachunki wystawione na żonę (z tytułu posiadania prawa własności)????

    Druga sprawa: remont objął m.in urządzenia gazowe i wpłaty na fundusz
    remontowy. Domniemam, że limit w tym przypadku wylicza się następująco:
    3850 zł - z racji remontu lokalu mieszkalnego
    + 770 - podwyższenie z racji remontu urządzeń gazowych
    + 770 zł z racji wpłat na fundusz remontowy.
    W sumie limit powinien być podwyższony do kwoty 5390. Czy myślę dobrze, czy
    się mylę?
    Jeżeli się mylę, wyprowadźcie mnie, proszę, z błędu.

    Będę wdzięczna za rozwianie moich wątpliwości.
    Dziękuję, i przepraszam tych, dla których sprawa jest oczywista. Dodam, że
    nie znalazłam wątku dotyczącego TEGO tematu.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Promyczek

  • 2. Data: 2002-04-06 07:28:45
    Temat: Re: co z tytułem własności w uldze remontowej
    Od: "ZWAN" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "promyczek" <p...@p...com> napisał w wiadomości
    ciach

    Słuchałem kiedyś audycji radiowej w której to słuchacze dzwonili z pytaniami
    do prawnika w sprawach podatkowych. Był też telefon w dokładnie takiej
    sprawie (może to TY? :-))
    Tak czy inaczej odpowiedz prawnika była zdecydowana że TAK
    Każda osoba może ponieść wydatek odliczony potem na podstawie ulgi
    remontowej nawet jeśli ten wydatek nie dotyczył jej mieszkania. Prawnik
    zapędził się w swoim przykładzie nawet daej i powiedział że możesz
    wyrermontować mieszkanie sąsiadowi i też odpisać sobie tą ulge. Pamietaj
    tylko że ulga jest tylko jedna i lepiej remontować swoje mieszkanie niż
    cudze :-)
    Czyli reasumując możesz odliczyć sobie poniesione wydatki w ramach remontu
    mieszkania jako ulga mimo ze to mieszkanie nie jest twoją własnościa.

    --
    Dariusz Żwan
    http://www.zwan.com.pl

  • 3. Data: 2002-04-06 09:07:19
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "ZWAN" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czyli reasumując możesz odliczyć sobie poniesione wydatki w ramach remontu
    > mieszkania jako ulga mimo ze to mieszkanie nie jest twoją własnościa.

    Obawiam się że z tym tym odpisem remontu mieszkania sąsiada to albo prawnik
    się zagalopował albo ty nie zrozumiałeś bo przepis dotyczący ulgi remontowej
    ( remont mieszkania ) określa że odpisu dokonuje osoba posiadający tytuł
    prawny a myśle że mieszkanie sąsiada jest jego a nie kogoś innego chyba że
    np. jest użyczenie .Małżonkowie jeżeli nie mają rozdzielności majątkowej
    mogą odliczyć zakupy w ramach wspólnej jednej ulgi remontowej.Co do
    zwiększonych odpisów to kwota którą podał pytający jest prawidłowa.
    Jolka